16 maj 2007

Stiletto runs och en riktig promenad

Medan 200 tjejer kutar järnet i högklackat tar jag på mig mina fotriktiga gympadojjor och går en sväng i solen.

Stiletto Run - och en promenad

Tidigare i våras skrev jag om Glamours Stiletto Run - en tävling där man ska springa i högklackat (klacken måste vara minst 7cm hög, och får inte vara en kil- eller klossklack). Idag, mellan 12 och 17 avgörs det hela i Kungsan i Stockholm. Men jag är inte där. Nej istället var jag ute och gick en power walk under solen på lunchtimmen (morgonjoggen blev försenad, och lite långsammare, kan man säga).

Charlotta Flinkenberg, chefredaktör för Glamour har testsprungit Stiletto Runsträckan på 23 sekunder. Springer man inte snabbast kan man vinna för snyggaste skorna eller bästa outfiten. Men det slår inte de 100 000 kronor man kan shoppa loss för, om man nu är den som kutar snabbast det vill säga.


Inga kommentarer: