18 maj 2007

Tor 17 maj: Gång och spring!

Idag har det blivit 12 km. Delat på två.


Morgonpromenad

Alltså, det finns en riktigt dålig grej med att träna ofta. Det blir jäkligt mycket tvätt. Det är handdukar som avverkas på löpande band, det är spinningbyxor, löparbrallor, andra byxor, sportbehåar, strumpor, t-shirts, yogatoppar, små handdukar till spinningen… det finns liksom ingen hejd på det. Och om man som jag är periodare vad gäller tvättandet så uppstår det kris lite titt som tätt. Som imorse. Jag skulle upp och morgonjogga men hittade ingen ren sportbehå. Vad gör man då? Jo, förutom att inse att det är dags att tvätta och sätta igång två maskiner på raken, så tar man på sig dubbla vanliga behåar och går en morgonpowerwalk.

Man vet aldrig vad som händer under en promenad. Det var någon (idiot) som tyckt att det var kul att välta alla papperskorgar längs gångvägen i Tantolunden så det låg stora skräphögar överallt. Sedan var det två hundägare som bråkade och praktiskt taget skrek åt varandra. Klockan nio en torsdagsmorgon.

Inlägg

Jag hade bestämt mig för att återigen försöka gå in mina inlägg som jag fixat på Runners Store i Stockholm och som jag varit tvungen att gå dit med att fixa igen eftersom de inte alls passade min fot. De passar inte nu heller. Halvvägs in i promenaden, efter 2.5 km har jag rejäla skavsår och liksom stapplar fram. Inombords svär jag. Men jag stapplar på, ända hem.

Kvällsintervall

På kvällskvisten blev det samma runda som på morgonen. Den längs Årstaviken, uppför backen vid Eriksdalsbadet och så Ringvägen förbi Södersjukhuset och Zinkensdammarenan. 6 km är den. Vi har mätt! Grabben har köpt en ny pulsklocka och den är kanon! Det är en Polar RS800SD och den mäter allt: hastighet, sträcka, puls, tid… vi körde intervaller och det var hur kul som helst – nu kan vi ju se hur fort vi (jag) springer!!


Vadslagningsmiddag

Ikväll hade vi vår vadslagningsmiddag. På något sätt råkade jag bestämma att vi skulle gå och äta på Grill på Drottninggatan vilket vi också gjorde. Vi började med en festlig fördrink (en passion-champagnepunch för min del) och sedan grillat och så till Tranan för lite efterdrinkar (jag kunde inte gå så långt med mina klackar efter morgonens skavsår och Tranan låg närmast).


Anledningen till middagen var en deal som jag och grabben hade. Om han sprang under 1 tim 23 min på varvet sa jag att jag skulle bjuda honom på middag och blev det över den tiden… ja då fick han lov att bjuda mig. Tyvärr (för hans del) blev det någon minut över.

8 kommentarer:

Terese sa...

Jag känner igen problemet med all tvätt som blir. Som tur var har jag tvättmaskin i lägenheten. Det skulle aldrig gå annars. Kul att läsa din blogg. Nu har jag lagt till dig i min länklista. Lycka till med träningen idag :-)

Anonym sa...

Fin bild! Vilket fint par ni är!! Måste fråga var ni köpte dne där klockan och vad den kostade?! Verkar ju kanonbra ju!!

Puma sa...

Emelie:
Grabben köpte klockan på Runners Store i Stockholm (finns också på typ Löplabbet och många Stadium- och Intersportaffärer) och den heter RS800sd. Den kostar 4695:- inkl allt (bröstbälte, fotsensor)! Jag vet, skitdyrt! Men den är grymt bra.
:-) Tanken är att vi ska dela på den, och även dela på priset... Jag skulle själv kunna tänka mig en RS200SD eller en RS400SD eftersom de har alla finesser som jag behöver, typ puls, kcal, hastighet och distans. Men fotsensorn är nyare och mer utvecklad på 800-an, och batteritiden är dubbelt så lång (dessutom är den liiiiite snyggare).

Om man är med i Runners Store club på nätet får man 10% rabatt (alltid nåt).

Tack för komplimangen förresten!! :-)

Anonym sa...

love morgonpromenixar i form av powerwalk! bra jobbat!

Anonym sa...

ja promenader är intressant! jag gick vägen förbi psyk ( jkag bor jättnära västerås sjukhus) och såg en man stå mitt i skogen med ett järnrör! läskgit! kl var bara 17 liksom...

Anonym sa...

Det blir mycket tvätt och mycket träningskläder för att ha något att träna i. Men det är det värt! Man får köpa sig något nytt och fint emellanåt!

Anonym sa...

Ja visst blir det mycket tvätt! Jag tvättar nästan en maskin per dag nu och jag bor ensam och lever med min träning. Man skulle kunna tro att vi är en hel familj här med all tvätt!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tack för en otroligt trevlig prommenad tjejen! Vi ses i morgon bitti, pigga och glada!