08 juni 2007

Tor 7 jun (forts.): Långsamt vi gå genom stan

Det blev promenad genom ett stekande hett Stockholm - istället för ett stekande hett yogapass.


Stros

När det är strålande vackert sommarväder måste man få säga ja när en kompis ringer och vill ta en efter-jobbet-promenad, istället för att spendera kvällen inomhus i en yogasal. Det var ju inte som att jag valde bort yogan för en tv-kväll precis.

Vi möttes upp vid Gamla Stan. Jag hade precis varit och skrapat bort en massa tandsten på världens vänligaste mottagning - Mälarkliniken. Strosandet gick först till vattenhålet Pontus By the Sea där vi stektes i solen. Sedan Götgatan upp med diverse pauser i butiker. Och hela Götgatan fram till Skanstull och sedan Ringvägen mot Zinkensdamm. Säkert en promenad på runt 6km eller så. Men i väldigt obekväma skor (att traska runt i fina, vita ballerinaskor fullkomligt dödar fötterna). Då hade jag redan innan gått från Hornstull till Gamla Stan, bara det 2-3 kilometer.



7 Eleven

Bästa nästan-nyttiga glassen finns på 7 Eleven. En liten yoghurtglass (fettfri vet jag att den är, men sockerfri - är den det också?) som faktiskt är ganska lagom till storleken, kostar 15kr. För 19kr får man värsta glassbomben. Supergott!

Ett annat alternativ när sockersuget slår till är chai-te med honung och lite mjölk. Det smakar vetebulle. Smakar lite som chailatte på café, men skillnaden är att på café hälls det en massa sockersirap i ibland. Jag köpte mitt chai-te på NK, men gott alternativ finns också på Konsum i lösvikt.

Inga kommentarer: