21 juli 2007

Fre 20 juli: Full fart i Helsingborg

Min SATS-turné rullar vidare.


SATS Helsingborg

Vi hade vägarna förbi Helsingborg och då passade jag på att stanna till på SATS i stadsdelen Stattena. Det låg inträngt mellan ett Hemköp och en Konsumbutik och efter man mött det obligatoriska käcka hej:et i receptionen var det rulltrappa ner. Fast den stod stilla så man fick gå själv...


Jag var där för att köra styrketräning så det var mest det jag fokuserade på. Gymmet var nästintill i ett enda rum (rena rama motsatsen till t.ex. Söder alltså...) och det var nästan lite tråkigt och oinspirerande.

Jag värmde upp på crosstrainern och körde sedan lite intervaller samtidigt som jag kollade på nyheterna på dansk TV. Efteråt blev det styrka för hela slanten: biceps, triceps, mage, vader och rumpa. Jag har en massa träningsvärk i bröstmusklerna från peckdecken i Halmstad i förrgår så vågade mig inte på den igår även om det sägs att träningsvärk botas bäst med mer träning. Idag, såhär dagen efter, har jag träningsvärk i vaderna men det är nog mest magen jag önskar att jag kunde känna mest i.


Power walk

En bra grej med SATS Helsingborg är att de har power walks på fredagmorgnar. Hur bra som helst ju! Dessutom får alla morgonpigga power walkare en gratis t-shirt. För de som har för få gratiströjor i garderoben kan det kanske funka som en bra morot för att komma upp. En eloge till Helsingborg för powerwalkinitiativet!
Pålsjö skog
Jag hade en förhoppning om att kunna springa lite i Pålsjö skog också, mest för att det är en sådan mysig skog, men jag hann inte. Ah well, lite träning är bättre än ingen träning.

Inga kommentarer: