19 juli 2007

Ons 18 juli: Dubbelträning

Det är skönt att vara hemma igen. Skönt att träna hemma igen. Och så otroligt skönt att första riktiga träningspasset hemma gick som en dans.

SATS Halmstad

Jag är i Halmstad. Ett av mina många hemmaställen. Jag har åkt förbi SATS Halmstad många gånger men aldrig varit där. Igår skedde första besöket.

Det var jag, grabben och två spänninga och väldigt brunbrända killar med slickat hår, finslipade biceps och bandanas kring huvudet. Förutom oss var det tomt. Skönt, eftersom det var tillräckligt varmt ändå. Fokus låg på styrketräning, men först körde jag tio minuter i skridskomaskinen. Hur jobbigt som helst - och jäkligt bra för benen om man ska gå efter känslan.

Det blev styrketräning för överkroppen. Biceps- och tricepscurls varvades med övningar för bröst, rygg och axlar. Jag körde två set för de flesta övningar, men körde tungt så att max 12 reps räckte. Sedan gick vi och åt paj och sallad på Börje Ohlssons skafferi i stan.

Galgberget

På kvällen var det dags för jogging. Jag har längtat efter ljusa sommarnätter och även om det börjar mörkna tidigare och tidigare så körde vi två varv på trekilometersslingan på Galgberget med start strax före tio - och vi såg hur bra som helst.

Jag trodde att det skulle vara jobbigt att börja jogga när jag kom hem. Jordnötssmör och brunch med chokladfontäner gör ju inga under för formen direkt. Men igår gick det hur bra som helst. Jag förklarade för grabben att det kändes som att vi sprang snabbare för jag kunde känna fartvinden i ansiktet. Han bara skrattade. Inte så konstigt, det är ju inga 20 km/h vi springer på (som marasegrarna), utan snarare hälften.

Vi slipade teknik, som vanligt. Jag försöker hitta en bättre teknik med armarna och försöker rucka på den stelhet jag springer med. Jag kallar det för energieffektivt, grabben kallar det stelt. Hur som helst, det var kul att känna att det var lätt att springa vilket får mig att längta till nästa löppass!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att det gick bra att träna! Vet hur svårt det kan vara att komma igång igen efter att man har varit bortrest.. Som tur är tar det inte så lång tid innan man hittat tillbaka och ser fram emot träningspassen igen. :)

Anonym sa...

välkommen hem igen =)

Puma sa...

Ebba:
:-)

Cizzi:
tack tack!!