15 juli 2007

Overviktig hund

Jag var hundvakt igar. At en overviktig hund.



Hundvakt

Visst har jag sett lite smarultiga hundar, men hunden jag vaktade igar kvall var nagot helt annat. Den stackars kraken blir andfadd av att ga mellan hallen och badrummet!

Vi tog en promenad runt kvarteret och efter 200m tvarstannade stackarn. Han lade sig pa graset och vagrade ga vidare. Han flasade som bara den och det tog flera minuter innan andningen lugnat ner sig. Efter en skal med vatten och lite vila fanns det ingen annan utvag for oss an att ga hem igen. 400m blev det. Innan huset korsade vi en gata, men hundstackarn hade inte kraft nog att ta sig upp for trottoarkanten... det kallar jag en otranad hund. Visst, hundrasen pug (eller hur det stavas) kanske inte ar den energiska sorten, men nog ska de kunna ga, i fonstershoppingstakt, utan att do av andnod?

Koppel

Igar fick jag ocksa se det mest hitecha hundkoppel jag sett. Med inbyggd ficklampa och radio kan man ga hur langt som helst. Eller 400m...

2 kommentarer:

Anonym sa...

söt hund! haha :)

Anonym sa...

Haha det låter ungefär som jag för 2 år sen :P