11 oktober 2007

48 timmar i Barcelona

Det har varit tyst ett par dagar. Misströsta inte. Jag tog bara mormor med mig och åkte en sväng till Barcelona.


Barcelona

Jag har aldrig varit i Barcelona förut. Men jag åker gärna tillbaka. Det är en rolig stad. Med så mycket att se och göra och framförallt - uppleva. Och en jäkla massa restauranger, barer och caféer att äta, dricka och njuta på.

Jag har dock (nästan) aldrig fått så ont i fötterna som jag fick här. Inte så konstigt. Överallt ligger hårda plattor på marken. Visst är det fint med tjusiga mönster och räfflor att gå på. Men satan i gatan vad ont i fötterna man får! Asfalt är rena rama gummit i jämförelse (cykelbanorna var i asfalt).


Jag hann med att se några joggare. Främst på stranden i Barceloneta och den tillhörande strandpromenaden (som också var superhård att gå på), men också uppåt bergstrakterna. Jag såg inget gym men upptäckte att det faktiskt finns ett SATS på Arlanda.

I övrigt erbjuder Barcelona inte så mycket i form av nyttigheter. Eller jo, på marknaderna finns det gigantiska paprikor, vitlökar och andra färgglada frukter och grönsaker. Men här finns också många bagerier och konditorier med mycket godsaker... det kan i och för sig behövas när man bara går och går och nästan mår illa för att man har så ont i fötterna.


Med facit i hand kan jag konstatera att det har varit 48 bra timmar. Jag har joggat noll kilometer men gått mycket och ätit rätt så okej. Shoppingkontot är inte alls belastat eftersom kläderna var gjorda för pygméer men det känns rätt ok ändå eftersom jag inte hittade något jag kände att jag bara "måste ha". Slutet gott, allting gott med andra ord.

7 kommentarer:

Mjölksyra sa...

Vad härligt med tripp till Barcelona!!

Anonym sa...

skönt att resan vart så lyckad! men skönt att du är tillbaka!

Optimist!! sa...

Barcelona är verkligen en helt underbar stad! Man kan gå upp och ner för Ramblan hur många gånger som helst :) och bara njuta...

j sa...

åh, barcelona är verkligen en mysig stad!

Anonym sa...

vad roligt! jag är inte alls avis...eller.... :P

Puma sa...

Mjölksyra:
Ja det var en skön liten paus!

Emelie:
Tack tack! :-)

MD:
Ja, visst är den härlig! Och en stad man vill tillbaka till. Ramblan är kul och ombytlig, men jag gillade också Gotti-kvarteren.

Josefine:
Ja, visst är den!

Cizzi:
Nä, varför skulle du vara det? :-p

Anonym sa...

Nästa gång kanske du kan bjuda med grabben till Barcelona!