25 mars 2008

Idag är början på resten av ditt liv

A new dawn, a new day, - a new beginning.

Hallelujah

Idag är början på resten av ditt liv. Imorgon också. Är det inte härligt, varje dag får vi en ny chans till omstart. En ny chans till att ta nya friska tag.


Idag är lite av en början på något verkligt nytt för mig. Det ska bli spännande. För en gångs skull snackar jag inte träning eller kost, även om det kommer få positiva träningskonsekvenser...

Jag driver eget företag tillsammans med några kollegor. Därför kan jag ibland ta mina långluncher. Därför kan jag ibland jobba hemifrån. Därför har jag kunnat vara uppe och åka skidor lite som jag vill (även om det inte skett så ofta i år - ändå har jag fått in runt 4 veckors skidåkning...). Idag skriver jag förhoppningsvis på kontraktet för ett långtids konsultuppdrag. Lönen är säkrad för ett tag framöver. Långluncherna och jobba hemmachanserna minimeras, men - det finns gym på jobbet med gruppträningsklasser och i närheten öppnar snart en ny SATS-anläggning. Spännande är bara förnamnet.

Om allt går som planerar väntar ikväll den största spinningutmaningen jag hitills varit med om. Jag har laddat träningsväskan med två flaskor Powerade för äventyret. Det är en ordentlig utmaning vi snackar om.

17 kommentarer:

Felicitas sa...

Ja, visst är det underbart att varje dag är en ny dag med nya möjligheter!! :D Jag älskar att tänka så! :D

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tihiii! Vi ses ikväll Power Puman!

Anonym sa...

Var kör ni spinningen ikväll? Jag är bokad på Söder kl 18, men antar att ni kör någon annanstans..?

Karin sa...

Kul att du ser ljuset! =) Grattis till konsultuppdraget!

Ja vi ses ikväll Puma och Nilla! Jag släpar med mig Kaseinproteinet =)

Ebba sa...

Åh, bara att gratulera då! =) Hoppas att det går vägen. Och lycka till med utmaningen ikväll!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Det är vi Susanne, vi är på O..... hela långa kvällen!

Unknown sa...

Spännande! Hoppas allt går bra, och ha det så kul ikväll! :)

Karin sa...

Vad härligt att få en riktigt bra dag efter gårdagen. Eu är verkligen värd det!
Lycka till med utmaningen, kör hårt (som vanligt)! :-)

Anonym sa...

Låter spännande, hoppas ni orkar ta er hem efteråt:-)

Terese sa...

Kör hårt på spinningen! Och jag håller tummarna för att du får uppdraget.

Hade du varit på shoppingrunda iförmiddags när vi gick förbi varann??? Blev nyfiken på påsarna.

Löpning & Livet sa...

Grattis till nya jobbet och lycka till ikväll!

Terese sa...

Säg inte att ni ska köra alla tre klasser ikväll ...

Galningar ;-)

Anonym sa...

Grattis till uppdraget, även om det begränsar friheten något så måste det ju vara sjysst med stabila inkomster då och då :-)

Jaha, det låter som ni skall mastodontspinna - ni får ha det så roligt!

Förresten måste jag berätta att jag återupptagit styrketräningen igen, faktiskt tack vare att jag blev inspirerad av din blogg för ett par veckor sedan. Så om jag är gräsligt snygg och stark i sommar är det ditt fel ;-)

Anonym sa...

Härligt! Och grattis till nya jobbuppdraget. Låter spännande och kul!

christel sa...

Bra motto! Och lycka till med spinningutmaningen ikväll!

Em Löfgren sa...

vad är det för utmaning?! 3 pass på rad? för jag vet att du brukar köra 2! jag hejar på dej och räknar med att snart få läsa om dina eskapader! =)

Slow-Eva sa...

Grattis till jobbet! vad kul. Även om fria arbetstider är superroligt så är ju garanterade pengar på kontot nästan roligare :)