19 juli 2008

Att springa i 24 timmar

Det börjar så sakta gå upp för mig vad jag har gett mig in på.

Totalpuckat

24-timmarsloppet i Hallsberg är snart verklighet. Jag har precis insett det knäppa i det hela.

Det knäppa är inte att jag ska springa i 24 timmar. Det har jag nämligen inga planer på att göra. Mitt mål är att hålla igång under 24 timmar - och inte sova.

Det knäppa är att jag kommer vara ute och "hålla igång" klockan 23 på kvällen, klockan 01 på natten och klockan 05 på morgonen. Jag har precis insett är att det är sjukt kallt på natten och den tidiga morgonkvisten. Bara några enstaka plusgrader om det inte kommer något tropiskt väderfenomen och invaderar Hallsberg nästa fredag. Sådan tur räknar jag inte med. Istället ska jag leta upp vantar och mössor. Jag packade nämligen inte särskilt strategiskt när jag lämnade Stockholm och tänkte inte på att jag inte skulle komma hem igen innan Hallsberg. Jag har bara t-shirts med mig. Jag måste shoppa!

Jag räknar inte med att butikerna ska sälja vantar och mössor just nu. Men så gick jag förbi detta skyltfönster. Mitt i hetaste (hrm) juli tycker butiken Brothers (eller något liknande) att det är höst. Äntligen! Ni som precis går på sommarsemester är med andra ord för sent ute - enligt butiken. Undrar om de har några vinterkläder jag kan springa i?

Äntligen höst?
Nej tack!
Vi har inte fått någon sommarvärme än.

Jag var nyss ute och kände på kylan. Klockan var 23.00 och det var kallt. Kallt och ruggigt. I sådant väder ska jag vara ute och springa. Inte i en timme eller så. Nej i ett helt jäkla dygn. Snacka om att immunförsvaret kommer tokkollapsa och att jag kommer få världens förkylning. Men när det gäller galenskaper som 24-timmarslöpning är det värt det. Att springa i ett dygn placerar sig rätt högt på meritlistan med tokerier. Förmodligen kommer jag inte att hålla med mig själv klockan 05 på lördag morgon.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Usch ja! Ogillar verkligen den kalla luften som hösten innebär. För min del blir det tyvärr att springa en hel del på löpband.

Lycka till! :)

gullfot sa...

Oj, men det ordnar sig nog! Ett underställ, en vindjacka... sånt kan man ju inte ha för mycket av :-)

Är sååå ledsen att jag missar er i Hallsberg, men vi är bokade för vår jobbkonferensresa redan lördagmorgon. Bokade dock en biljett ToR till Hallsberg övermorgon söndag, för att se starten på sexdagars. Kunde inte hålla mig!!

Lisette sa...

Hoppas att 24-timmars springet går bra och att du hittar lite varmare kläder. Följer din blog med stort intresse!

Heja heja heja!

Magda Gad sa...

Kan inte säga annat än: visst, det ÄR helt galet :) Men kanske också väldigt roligt.

Löparbutik. De måste ha löparmössa och vindjacka, kanske ett par tunna handskar på lager.

TheLoonyNail sa...

ja det är helt galet!! Jag nöjer mig med 6 timmars....tycker det verkar jobbigt nog!

Katarina M-I sa...

Peak P hade massa mössor i funktionsmaterial. Snygga, kanske lite dyra. Man ska vara snygg om man ska springa långa lopp, då känner man sig iallafall lite piggare när tröttheten smyger sig på:)
Shit vad härligt att springa morgonen till mötes. Klar, krispig luft, dagg i gräset...

Em Löfgren sa...

ja detta känns och låter som en klockren definition av galet! haha! men du är stark och kommer klara detta med samma bravur som du klarar allt annat du ger dig in på!!!

Karin sa...

Vadå förkyld? nehee...det ska vi INTE bli! Hoppas du hittar vantar, annars kan jag ta med extra par till dig med =)

Anonym sa...

Jag ska också till Hallsberg och lita på att jag kommer heja ordentligt hela natten om det så behövs!

Ses där!

Löpning & Livet sa...

Galet är bara förnamnet :) Men det är väldigt coolt också! :D

Puma sa...

Dessi:
Jag gillar hösten. Fast jag vill inte ha den mitt i juli.

Fredrika:
Nä... men det finns inte så mycket kul sådant i affärerna just nu. Väldigt "ambitiöst" att åka och se starten av 6-timmars - synd att konferensen krockar!

Pyret:
Tack tack :-D

Magda Gad:
Ja, en löparbutik skulle jag kanske kunna leta upp. I Götet kanske. Här i Halmstad finns ingen. :-/

Vargungen:
Ja, sant. Men.... är du inte liiite lockad av 24-timmars ändå? :-)

Cykelmygg:
Jag ÄLSKADE de Peak-mössor som fanns i Peakaffärerna i våras. Tunna, lite långa. Men som sagt, Halmstad har lite tunt på Peakaffärer...

Emliscious:
I hope so. Men jag kommer inte tycka att dte är särskilt roligt framåt morgonkvisten...

Nike:
Ska nog skicka en lista till dig på allt jag vill låna av dig... :)

Berglund:
Kul! Ska du springa??

Andréa:
Ja, både och. :)

Anonym sa...

Jo, jag springer... men bara 1h-loppet ;)