15 oktober 2008

Ons 15 okt: Träning och REA!

Det är onsdag och festen fortsätter!

Effektivt efter jobbet

Effektivitet är mitt uttjatade ledord och det är galet vad mycket man kan hinna med efter jobbet. Under endast fem timmar har jag hunnit med att få en goodie bag, konditionsträning, styrketräning, dusch och runtvandrande på stan en timme, tre rätters middag med skumpa och en halv flaska vin (vilket inte resulterade i några pluspoäng på mitt träningskonto) och så underhållning i form av R.E.A på Hamburger Börs.

Vi tar det från början.

Har suttit som ett frågetecken hela dagen på jobbet och undrat vad jag ska träna ikväll. Det fanns inga gruppträningspass som riktigt passade och jag ville ha mer flåsträning än enbart styrketräning. Så det blev till att knåpa ihop mitt eget konditionsprogram på SATS Stureplan.

Jag möttes av goodie bags och feststämning. SATS Stureplan hade tjejkväll på gymmet och vi fick en hel del LdB-grejer tillsammans med tidningen Hälsa (vilken jag lämnade kvar till någon bättre behövande). Jag gillar LdB. Jag vet inte riktigt om produkterna gör någon egentlig nytta för kropp och hud men fasen vad de luktar gott! Ibland är det gott nog.

Grattis LdB, här får ni massa PR.
Men jag tycker faktiskt att produkterna doftar gott!

Körde intervallträning på crosstrainern tillsammans med bra musik i IPoden. Har tröttnat på den mesta av musiken som ligger nerladdad där men knappade ihärdig på nästa-knappen tills jag hittade mina favoriter. Träningspasset gick i benmördartecken och jag tryckte envist upp levelnivån till 18 under intervallerna. Här skulle fan i mig byggas starka skidåkarben. Toppade med femtioelva tusen benböj med pilatesboll mot vägg och liggande benpress i maskin innan jag var nöjd.

Jag avslutade sedan kvällen med att eliminera alla mina pluspoäng på träningskontot. Mötte upp med en härlig vän och slog på stort på Hamburger Börs. Drack gott och åt gott och tänkte att nog är det en form av livskvalitet också.

Imorgon väntar vilodag och fredagskänsla. Jag och en massa flyttkartonger åker ner till Halmstad på kvällen. På fredag är det JAG (och Grabben) som besiktigar vår nya lägenhet. Om alla fogar ligger rätt och alla fönster går att öppna är det VI som firar storslaget på fredag kväll. Eller i alla fall med en drink. En(!) alltså.

2 kommentarer:

MarathonMia sa...

Rätt tjejen! Det ska firas emellanåt! Skål!

Anonym sa...

ska vi fira med samma budget som ni gjorde på REA blir jag aspackad! :-)