12 oktober 2008

Sön 12 okt: Söndag utan samvete

Tränar du för att äta? Eller äter du för att träna?

Söndagssynd

Jag och Nilla lämnade matsamvetet hemma och träffades på Djurgården i förmiddags. Solen lekte bland de rödgula löven och långt ifrån ensamma promenerade vi runt Djurgårdsbrunnskanalen. So far so good!


Nilla visar vägen på söndagspromenaden

Nilla fyllde år i Maj men det var idag vi firade -med brunch på Hasselbacken. Borden dignade av läcker brunchbuffé och elegant personal bjöd på god service. Vi saknade de amerikanska pannkakorna men blev ordentligt mätta ändå, trots att vi skippade avdelningen med den varma maten.

Desserttallriken på Hasselbacken...
(Tårtan var otroligt god - och onyttig)


Efter maten på Hasselbacken promenerade vi vidare till Chokladfestivalen på Nordiska Muséet dit kön ringlade ända från Djurgårdsbron. Smarta Nilla hade köpt biljetter i förväg så vi fick gå in sidoingången. Smidigt!

Snacka om kö!

Jag har aldrig varit på Chokladfestival förut och visst var det en trevlig företeelse. Men jag kände mig lite stulen på konfekten. Att stå i gigantisk kö för att betala inträde och sedan köpa choklad känns lite avigt. Choklad är gott men jag förväntade mig mer mervärde!

Praliner så långt ögat når...

Helt klart den snyggaste montern!
(Och godaste chokladen?)

Jag fick visst med mig en pralinpåse...

Hur som haver, jag är proppmätt, jättetörstig och är alldeles för mätt för att äta mer idag (det skulle vara en av mina dyrt inköpta praliner då...). IPoden laddas just nu för fullt och kanske tar jag mig an några backintervaller ikväll.

Imorgon möter mig en vecka som heter duga trots att den börjar med massage och avslutas med kvalitetstid i Halmstad!

4 kommentarer:

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Tack tack sötaste du för presenten!

Em Löfgren sa...

låter som om nån haft det mysigt i helgen =)

MarathonMia sa...

Härlig energiladdning för kommande vecka!

Anonym sa...

jag var också på chokladfestivalen! Gjorde en snikare och gick in på presslegget... (hmm, ska skriva om det- bara inte nu)