14 oktober 2008

Tis 14 okt (forts.): Träning och bloggkompisar

Aldrig har väl en tisdagskväll varit så bra som ikväll!

Spinning + middag + bio = En lyckad tisdag

Tisdagar borde inte få finnas. De är totalt värdelösa. Sedan när har en tisdag gjort något gott för världen? Eller i alla fall för mig?

Tisdagar känns liksom lite tråkigt onödiga. Men idag var den nödvändig. Jag hade bokat in biodate med träningsbloggkompisarna! Fast först träning såklart.

Nilla körde spinning borta-nånstansistan. Sofy och VeckoRevy-Tess löptränade i Hagaparken, Coola K fick massage på St Eriksplan, Ruth vet jag inte vad hon gjorde och själv körde jag spinning på SATS Hötorget med VeckoRevy-Tess kommande äkta hälft.

Min träningsoutfit för dagen.
Den där väskan släpar jag runt på jämt.
Den innehåller allt och lite till
(och väger otroligt mycket)

Det var ett nytt upplägg på klassen med 4 pulstoppar och jag älskade den första. Så pass mycket att jag gick ut på max. Sedan blev upplägget något till de sämre (dvs. det kördes inte lika mycket uttalade uppförsbackar) innan jag maxade på under den sista pulstoppen igen.

Benen fick vila på bion efteråt, till filmen Fishy. En typisk halvdeprimerande svensk film som liksom handlar om allt och ingenting men som gav mig ett viktigt meddelande: att verkligen ta tag i saker och ting och inte gå och vänta på något som aldrig händer. Då kan det vara för sent.

Biobrudar!
Sofy, Coola K, Ruth och VR-Tess

För sent är det redan, i alla fall för skönhetssömn. 6 timmar kanske jag hinner med i alla fall. Men jag har en träningsväska att packa inför imorgon också...

4 kommentarer:

Sofy sa...

Phu, tur att du hann blogga! Jag länkade nämligen och sa att bild på härlighten skulle finna shos dig! Tack för en fin tisdag. Klart nödvändig enligt min syn på saken! Kram

Anonym sa...

Jag har en gigantisk ryggsäck med träningskläder som jag alltid släpar runt på. Den har liksom växt ihop med min rygg och så fort jag visar mig utan den undrar folk om jag blivit sjuk (dvs inte ska träna den dagen...=)

Anonym sa...

Jag måste bara få säga att jag verkligen gillar din blogg! :) sjukt inspirerande och kul att läsa! är inne nästan varje dag, så fortsätt skriva på! Tack för en bra och inspirerande blogg! :) / Cissi

Anonym sa...

Åh låter verkligen som en härlig tisdag!!! Haft en bra onsdag också??!!! :)