22 november 2008

Lör 22 nov: Morgonjogg

Jag har besök. Träningsbesök.

Morgonträning

Coola K kom med tåget igår. Hon anlände precis lagom i Idolpausen. Vi har inte legat på latsidan. Hon har varit här i 12 timmar och vi har både hunnit sova - och träna. Jag drog med henne ut i spåret på Galgberget imorse. 6 löpkilometrar och drygt 2 gångkilometrar avverkade under iskallt solsken. En bra start på dagen! Nu blir det lite te och lite längd på TV - sedan ska vi se om vi kan hitta på något annat att träna. Det är bra med helg - och träningssällskap!

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Åh vilket perfekt väder det ser ut att vara! Men fryser du inte i så korta byxor? :)

Lisette sa...

Då måste jag bara berätta att jag precis varit ut på 6,5 km löpning i ca 10 cm nysnö. Stora lovikkavantar till snöflingor föll hela tiden och termometern visade -11 grader C. Ansiktet blev så kallt att jag inte kunde röra på läpparna. Men det var skönt efteråt.
Jag befinner mig i Kiruna för tillfället...

Anonym sa...

Visst var det skönt att springa i morse? Jag var också ute och sprang. Kallt var det, minus 3 grader... men så sköööönt!

Trevlig med sällskapet!! Hoppas ni hinner att träna mycket men att njuta med.

* kram på er *

Lena sa...

Tillsammansträning rockar!

Anna sa...

Vad mysigt. Det verkar vara värsta träna-med-kompis helgen nu. Jag blir avundsjuk och längtar direkt efter min vän Linnea. Jag får höra om vi ska ut och slita skor tilsammans nästa helg.

Jag har förstått att du flyttat till Halmstad. Själv kommer jag från Laholm och har sprungit en hel del i Mellbystrand på slingan där. De har 2.5k, 4k och 6k slingor där. Det är jättefina slingor och Mellbytrand ligger ju inte så långt från Halmstad. Bara ett litet tips.