16 november 2008

Nöta!

Medan snön yrde ner likt bomullstussar satt jag och pappa klistrade framför TV:n och herrslalomen. Den bästa tiden är nu! Nu när det är vinter och alpina sändningar varvas med längdtävlingar. Det såg så fint ut i Finska Levi att jag storlängtar upp till Åre och vintersäsongen. Här ska nötas svängar i vinter! Grabben suckar säkert när han läser detta. Han vet att jag redan intensivt analyserar varje sväng jag gör när jag åker skidor. Tänker på varenda skär. På hur jag vinklar och böjer varenda led beroende på var i svängen jag är. Och jag tycker det är konstigt. I allt annat jag gör kräver jag variation. Jag kan inte göra samma sak för många gånger. Då tröttnar jag. Men säg den gång jag tröttnat i Stendalen i Åre!?

Den gången finns inte.

Bilder från världens bästa Whistler:


Jag har träningsfritt idag med. Imorgon väntar andra bullar. Den här veckan kommer att bli bra!

6 kommentarer:

Petra sa...

Åh, så mysigt och roligt. Längtar till vintern så jag kan nöta lite telissvängar. Har lösa planer på en härlig topptursvecka framåt våren...

Anonym sa...

Okejvet att jag är såld på både skidåking och resor! När åker vi???

Anonym sa...

Funderar också på att måla på väggen... Men jag tänkte måla ett citat! Finns ju en massa roligt, silhuetter brukar också bli jäkligt snyggt :o)!

Sofy sa...

Åh vad vi ska ösa!!! Vi kan ananlysera, vinkla, fila och fixa! Ska bli fantastiskt kul att äntligen ( snart!!) få carvea med puman!

Kram

Anonym sa...

Åh, älskar Åre! Grabben min bor ju där så en del tid har faktiskt spenderats i backarna =)

Anonym sa...

Härligt att "riktig" idrott äntligen börjar visas på tv igen. Hehe. Missa inte när Kalla och gänget kör uppe i Gällivare nästa helg!