02 november 2008

Sön 2 nov: Jogging i minusgrader

Det var vackert och det var kallt. Jäkligt kallt.

Söndagsmorgonjogg

Det blev mösspremiär imorse då jag bestämt föreslog att vi skulle ta en morgonjogg innan frukost. Om Grabben vetat hur många minusgrader det var skulle han inte följt med. Vi vet fortfarande inte hur kallt det var men det var grymt kallt. Grabben hoppade i underställ och annat Asicsställ medan jag drog på mig trekvartsbyxorna - och långärmad Niketröja, löparvantar och mössa.


Frosten låg som ett skört vitt hölje över både växter och löv men här och var hade solen tinat upp både träd och gräs. Det blåste inte nämnvärt och de vackra gulröda träden speglade sig stolta i Nissans stilla vatten. Värre var det för Grabben och mig. Vi frös!

Jag siktade på 8km morgonjogg och så blev det också. Medan jag höll ett taktfast tempo sprang Grabben intervaller mellan en massa tipsfrågor som satt uppsatta på träd och stolpar. Mot slutet av rundan slog vi av på tempot och gick medan vi funderade på om vi ska ha någon morgontidning här nere. Det skulle vara Hallandsposten och DN eller SvD i sådana fall. Men vi vill helst bara ha dem på helgerna. Och kan man göra uppehåll i prenumerationerna på en sisådär 3 veckor nu och då? Det är dumt att tidningarna samlas på hög här nere medan vi kanske är någon annanstans. Vilka i-landsfunderingar...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är så fina!!

Måste bara få säga det :-)

Mia sa...

Önskar er all lycka i nya lägenheten, den ser jättefin ut! E lite avis på stranden...
Man kan gör uppehåll med tidningen, men det kanske ska göras ett visst antal dagar innan uppehållet.

Anonym sa...

Vad duktig du är!

Katarina M-I sa...

Mösstips:
om du besöker Oslo under vintern så gå till "Bull Ski & Kajak" (ligger vid Vigelandsparken på toppen av Majorstua). De har snyggaste, tajtaste och bästaste löpar/längd mössan med snygg logo och norgeflagga på. Man blir faktiskt liiiite snabbare med den på:)