03 november 2008

Ugn!

Jag har levt i 3 år utan ugn. Jag har tillagat all min mat på en häll men drömt om gratänger och ugnsrostade grönsaker. Nu har jag en ugn. I eftermiddags bakade jag "hurtbullar" (kardemummadoftande med dinkelmjöl och krämig philadelphiafyllning) från senaste Laga Lätt och ikväll blev det de där ugnsrostade grönsakerna jag drömt om de senaste åren. Sötpotatis, rödlök, rödbetor, morötter, palsternacka, vitlök... mmmm!

Ugnsrostade grönsaker.

Laga Lätts "hurtbullar" ligger i frysen
- redo för gäster.

7 kommentarer:

Susanna sa...

Jag förstår att du är lycklig nu!

Karin sa...

Mums! Får man komma och smaka? =) Kul för dig att du äntligen har ugn! Själv använde jag min för andra gången på ett år....igår.

Kstin sa...

Mumma! Skulle gärna kommit på besök för att få smaka en av dessa!! =)

Kstin sa...

Själv skulle jag inte överleva utan ugnen. Jag gör allt i den. Steker sällan maten...

Ebba sa...

Vad kul att ha ugn igen! Hoppas den kommer till mycket användning =) Hur är det i Halmstad förresten? Trivs du bra?

Sofy sa...

ÅHHH! avis och glad för din skull!
(ikväll 18-20 planerar vi kök hos noblessa!)

Det måste helt enkelt bli halmstad nån gång! Kram

Anna sa...

Bullarna låter fina, orkar du skriva ner receptet på din blogg?