20 december 2008

Fre 19 dec: Tid för träning

Firade den analkande semestern med spinning på lunchen och styrketräning sent på kvällen.

Äntligen fredag

Jag borde ha vetat att lunchspinningen på SATS Stadshagen inte är något att hurra för. Men jag bokade naivt in mig på en klass ändå. Två andra deltagare dök upp och vi bildade en sorglig trio. Jag vet inte hur en spinninginstruktör tänker inför en klass med 3 personer men som deltagare och av erfarenhet vet jag att det kan bli pannkaka - eller skitbra. Det är nu som instruktören har tillfälle och möjlighet att ara mer personlig och coacha mer individuellt. Instruktören igår verkade mest resonera att om man skriker i mikrofonen så kör deltagarna tuffare. Det funkar inte så. Vi får bara ont i öronen.


Jag mötte upp med Nilla efter jobbet. Vi hade tre punkter på agendan: julklappsköp, styrketräning och middag. Julklappsköpet gick i en rasande takt tack vare Nillas hjälp. Sedan värkte magen och vi bestämde oss för att äta först. Restaurangvalet föll på min favorit Rice på Nybrogatan. Vi kom på att gymmet på Stureplan låg nära till hands men förnuftet sade att det var smartare att gå ner maten lite så det fick bli SATS Regeringsgatan.

I går klockan 20.00 var det bara Puma, Nilla och en städare som hittades på SATS Regeringsgatan. Perfekt för oss! Vi bestämde oss för att mördarköra biceps och triceps och kom på ett finurligt upplägg. Vi skulle köra många, många reps - och vi skulle köra superset. Jag ville att mina muskler skulle dö. Eller... i alla fall bli riktigt trötta.

Tuffa muskelmördare?

Superset för biceps: 20 bicepscurls med stång+20 hammercurls med hantlar (x 3).
Superset för triceps (1): 20 tricepsdrag bakåt i cc+20 tricepslyft över huvudet (x 3)
Superset för triceps (2): 20 tricepspushdowns + 20 omvända tricepspushdowns (x 3)

Vi körde lite magövningar också. Benpendel från sida till sida och cirkelformade crunches. Den sistnämnda övningen är en riktig killer!

Tung, tung kettlebell.
Försökte lyfta 40-kiloshanteln också men den var ganska orubblig.

Strax efter klockan 21 mötte jag Grabben vid Centralen. Han hade åkt tåg från Göteborg och skulle fortsätta upp mot Åre med mig i bil. Vi skulle köra hela natten och laddade bilen med julmust, skumtomtar och en ny favoritjullåt.



Inga kommentarer: