15 december 2008

Mån 15 dec: Styrketräning + spinning

Träning när den är som bäst!

Styrka + Spinning

Jag hade inga förväntningar på kvällens träning. Jag hade skrivit en lista på vilka övningar jag skulle göra, men var inte sådär laddad som jag kan vara ibland. Jag hade heller inte en enda förväntning på spinningklassen. Jag vågar inte hoppas någonting när jag kör för en ny instruktör.

Kanske är det jag som blivit mesig och inte lika mycket på hugget som förr. Men kvällens instruktör var faktiskt skitbra! Vad är det som hänt? Varför träffar jag på så många bra instruktörer nu? Varför inte förr? Det är bara att tacka och ta emot. Svetten rann och pulsen var på topp. Musiken var grym och instruktören kunnig. Det kommer bli bra på SATS i Halmstad!

Innan konditionsklassen hade jag kört 40 intensiva styrketräningsminutrar. Halvvägs in i träningen var jag så rejält trött i axlarna att jag var tvungen att dra ner på tempot. Hur kunde så lite göra så mycket? Det är bara att köra hårdare nästa gång. Och nästa. Och nästa.

Inga kommentarer: