14 december 2008

Träningsresa

Torekov Hotell och Spa visade sig vara ett ställe med många möjligheter.

Vill man vara fin...

Jag gillar inte Springtime travel av den enkla anledningen att det är för dyrt. Dessutom gillar jag dem inte eftersom de verkar ha något slags monopol på NY Marathon. Inte för att jag tänkt springa, men ändå. Träningsresor är enkla att knåpa ihop själv så jag förstår inte anledningen till att åka på en arrangerad sådan.

Anledningen till att jag pratar träningsresor är för att jag varit på Torekov Hotell & Spa. Ett mysigt ställe med en del träningsmöjligheter - även om jag själv inte hann utnyttja en endaste av dem denna gång.

Entrén

Jag har inte varit på särskilt många spahotell i Sverige (jag är ingen "spa-människa" som har ro att sitta och filosofera i en vilstol eller i en ångbastu) men jag slogs av hur inrett in i den minsta detalj allt var i Torekov. Varenda värmeljus och varenda stilleben var genomtänkt - och de var många!


Stilen var enkel och skandinavisk med både ljusa och mörka träslag. Färgerna gick i brunt och turkost och turkost med tydliga dekorationer från havet. Lugnt och lyxigt!

Baren i restaurangen.

Utanför vår rumsdörr.

Snygg inredning med korgar och stövlar
(de senare kunde man låna).

Jag kom inte upp i tid för att vara med på morgonens yoga (julshowen kvällen före med Sonja, Sanna och Shirley satte stopp för det) men jag njöt av en ansiktsbehandling istället. Njöt är nog fel ord. Ansiktsbehandlingar med portömning och ögonbrynsnoppning är värre än något av de tandläkarbesök jag genomlidit. Fasen vad ont det gjorde! Såhär 9 timmar senare har jag fortfarande ont på nästippen och hela näspartiet ser svullet ut. Av de svalkande rengöringscrémerna innan minns jag inget. Men vill man vara fin får man lida pin, eller?

Sonja, Shirley och Sannas julshow.

Jag vill åka tillbaka till Torekov Hotell & Spa. Men då vill jag göra det under 2 nätter med ett ordentligt träningsschema inbokat. Löpning längs kusten, massage i behandlingsrummet, styrketräning i gymmet, yoga i den lugna avdelningen, bastu för trötta kroppar och god mat på kvällen. Det vore en skön träningsresa det!

Ett av relaxrummen.
Liknande inredning har vi tänkt att ha på balkongen i vår.

5 kommentarer:

Anonym sa...

I'm game, Puma!! Skulle kunna bli riktigt trevligt.

Lena sa...

Jag håller med Fredrika. Både när det gäller att vara "game" och angående trevligheten;)

Anonym sa...

Ja, jag är också intresserad (särskilt av saker som inte ger spring-resebolaget en massa pengar)

Susanna sa...

Oj så vackert!

Slow-Eva sa...

Det låter som en riktigt trevlig träningsresa!