25 december 2008

God Jul!

God Jul från ett snöigt men förhållandevis milt Åre! Jag firade julen med den första skiddagen för säsongen. Äntligen! Fick köpa ett säsongskort på nåder ("ok, det är ju julafton idag") till aktieägarpris. Valde att åka på mina Völkl Mantra eftersom det snöat under natten och när jag synade utrustningen imorse kom jag på att båda mina stavar är böjda sedan i våras. Men vad gör väl det. Andra åket för säsongen gjordes i Salombacken. Tyvärr är den nästan alltid skyltad som avstängd. Den är ju bra! Brant är roligt. Nu ska jag bara lära mig att åka fort också.

Jag är den enda vettiga i syskonskaran.
(Bröderna är brädåkare)

Tur för Grabben att han också är skidåkare...

Mamma har pysslat fint!

Och Trixa har fått en egen julklapp.

3 kommentarer:

Petra sa...

Åh, så himla kul! Slalombacken när det dumpat rejält är ju en fantastisk upplevelse =)

Ebba sa...

Tänkte bara höra hur mycket du fick betala för en månads träningskort? Funderar på något liknande då jag ska flytta.. =)

Puma sa...

Petra: jaa!

Ebba: Betalade runt 700kr för en månad. Man kan köpa 3 månaderskort också, det kostar lite drygt 400 kr per månad men då måste man även betala en engångsavgift på 200kr också.