23 december 2008

Hallå från träsket!

Jag är fast i jobbträsket.

Rapport från verkligheten


Meningen var att jag skulle sluta jobba i fredags men verkligheten ville annat. Den värsta typen av stress är när man väntar på att andra ska göra saker. Det är helt annorlunda att ha mycket att göra själv, då är det bara att kötta på som i en lång jäkla intervall som man visserligen är jäkligt less på men som man vet tar slut där borta efter kurvan. Så är det inte nu. Jag väntar på andra. Sådant kan ta hur lång tid som helst.

Igår stod jag, Grabben och mamma med all vår kontorsutrustning på barbordet i stugan. 5 datorer stod uppradade. Mammas vita, Grabbens nya, min webbook som har internet, min vanliga bärbara där internet inte vill funka och så min dator från min nuvarande uppdragsgivare som inte har webbmail. Idag sitter jag i soffan med mina datorer i knät istället. Det mest skrämmande i situationen är att jag har varit i Åre i 4 dagar utan att åka några som helst skidor. 4 dagar, hör ni det!!


3 kommentarer:

Erika sa...

Oh crap! Jag hoppas för din skull att du får svar från alla segsnören så du får njuta av julledigheten, pulsa i snön med snöskor och känna vinden bita i kinden ner för backen!

Sofy sa...

Usch! förfärligt! Det skär i mina öron och gör ont i mitt hjärta. aj, aj, aj vad ont!

I morgon, lova mig minst ett åk i morgon, och sen massor därtill!

God jul i stugan!

Anonym sa...

Åh nej, stackars dig! Vad tråkigt ... hoppas du hinner njuta av Åre och fantastisk skidåkning sen då ...