21 december 2008

Lör 21 dec: Trippelträning

Mitt vapen bland julmaten heter Golds gym i Åre.

Triss i träning

Jag har köpt en månads träning på Golds gym i Åre. Stod i valet och kvalet eftersom det kostar några hundralappar - men beslutet var ganska givet. Alla investeringar i sin egen hälsa borde vara självklara. Jag måste påminna mig själv om det ibland.


Söndagsschemat på gymmet är som upplagt för trippelpass. Spinning klockan 16.30, pump en timma senare och så body balance klockan 18.30. Det var dock bara jag som verkade förstå det fantastiska i det hela.

Spinningen kändes ömsom kantig ömsom helt suverän. Det är när jag får "kötta på", när det är som allra jobbigast, som spinningen är som en svettig dans på rosor. Det är så skönt att få fokusera på utmaningen, var man är och var man vill komma och känna kroppen jobba, adrenalinet rusa till och känna gränsen. Endorfinerna i kroppen rusar till och man sitter inte på en hård cykelsadel utan snarare små mjuka moln. Sedan väcker instruktören en till liv igen och envisas med att köra jumps eller stå i position 2 eller något annat fånigt.

Pumpen gick okej den också. Men jag kan inte komma ifrån att det är tråkigt. Jag försöker hitta samma sköna fokus och flyt där men det är svårt. Fast jag gillar tricepsövningarna i det nuvarande programmet. Det svider så jäkla skönt i armen och även när den ena tricepsen vilar och jag kör den andra så är den stenhård med mjölksyra.

Vad gäller balancen så kan jag säga att jag försökt ett par gånger nu, men den tilltalar mig inte. Jag känner inte alls vad jag ska känna. Det jag är ute efter i denna typ av pass är stretchen och rörligheten. Träning ska vara rolig och min princip har alltid varit att om det inte är kul ska jag inte göra det. Och när jag kollar på klockan och hopplöst konstaterar att det är hela 50 minuter kvar på passet är jag helt fel ute.

Jag har i alla fall tränat 600 minuter denna vecka. Wohoo!

5 kommentarer:

Karin sa...

Bra jobbat där att få ihop trippelträning! Låsningar i position 2? Tja det kanske är bra när man är ute och cyklar och har fått ont i rumpan och inte kan sitta ner och samtidigt ska man hålla sig så still som möjligt så att man inte blir anfallen av en varg. Typ...? Du fick väl lite 90-tals känsla kan jag tänka, nostalgi =)
Grattis till dina 10 träningstimmar! Superbra!

Anonym sa...

hej:) undrar om du har funbeat så man kan följa din träning där?
kramkram

Erika sa...

Fasen vad bra jobbat!
Golds är grymt tycker jag, speciellt när jag upptäckt att de är med i klubbsverige och låter mig träna här hemma gratis :)

Puma sa...

Nike:
haha jaa

Sofia:
jajamen, sök på "sararonne"!

Erika:
Va, gratis?

MarathonMia sa...

Vilket mysigt gym! Lite skillnad mot kortet du la ut på SATS i Halmstad!