13 januari 2009

Puma mobiliserar

Jag är så taggad - på förändring!

Träning - och MAT!

Jag satt på tåget igår och var helt inne i mina Biggest Loseravsnitt jag hade på datorn. Kände mig redo att verkligen ge allt för att åstadkomma förändring. Hade klockan inte varit 00.30 när jag kommit hem, och jag skulle gå upp klockan 06.00 morgonen därpå, så hade jag stuckit iväg på en härlig nattjogg. Men förnuftet fick mig att gå till sängs istället.

PT-Fredrik förvånade mig under vårt träningspass igår. Första gången vi träffades berättade jag om min PCOS och sa jag att jag åt 40% protein, 30% fett och 30% kolhydrater samt en total kalorimängd för att gå ner i vikt. Och att det funkade. Han sa att om det funkade så skulle jag köra på det - även om det inte var enligt "hans" kostplan.

Men PT-Fredrik pluggade på och slog mig med häpnad då han föreslog att jag skulle testa LCHF eftersom det skulle vara bra för min PCOS och att det är skitbra för att bränna fett - istället för muskler.

Så nu fasen ska jag ge LCHF ett ärligt försök. Till min hjälp har jag tagit Dessi - hon är skitbra på LCHF och ska försöka coacha mig lite. Nu fan kör vi!!

11 kommentarer:

Silverscreen sa...

Yeah :) Har tänkt att det nog skulle passa dig när jag läste på lite om det i höstas. Hoppas det går bra! Dessi är grym och kan nog hjälpa dig.

Jag äter själv så (så gott det går..) och känner direkt en stor skillnad i kroppen. Inte alls lika jäsig och uppblåst. Stor skillnad.

Som sagt, lycka till (både med biggest looser-utmaningen, LCHF och PT-satsningen)!

Kram.

Anonym sa...

Det ska bli jättekul att följa och se hur det går. Jag har vart väldigt skeptisk till LCHF för dom som tränar så mycket, men du kanske kan överbevisa?:) Lycka till!

Anonym sa...

Hej Puma!
Vill bara säga att jag uppskattar din blogg, har läst den då och då i över ett år. Kör hårt!

Anonym sa...

Tack för omnämnandet, du är för söt! :) Jag ska lära dig allt jag kan! ;)

Elin sa...

Verkligen jättekul att du ska testa LCHF. Ska bli roligt att se hur din kropp reagerar!!

Anonym sa...

Oj! Nu blev jag förvånad. Hmm aja men all lycka till.

Anonym sa...

Åh, LCHF, har funderat på det men tycker det verkar lite läskigt! Är det inte där man ska ha kokosfett i kaffet? =o) Urk =o)

Puma sa...

Man kan inte så noga veta innan man har försökt. Ska bli skitkul med LCHF faktiskt. Det ÄR enkelt när man är hemma och fixar mat, men klurigare när man är på språng. Det har jag redan märkt. Därför är det super att jag har Dessi som stöd. Kan nån så kan hon!! Och kokosfett i kaffet vet jag inte om man behöver ha... haha.

Tack alla - jag har världens bästa bloggläsare!!!

Em Löfgren sa...

oh spännande att testa nåt nytt! och jag tror Dessi är en perfekt coach!

Anonym sa...

Kolla in Anna på metrobloggen, hennes blogg heter "Vägen från 137kg", finns massa bra tips och LCHF-länkar.

Anonym sa...

Vill bara tipsa om P3 dokumentär som handlade om PCOS senast. Tyvärr sa de inget om lchf, jag väntade på det hela programmet, men nope. Ha det fint!