25 september 2006

25 sep: Stapplig jogg i uppförsbackar

Äntligen var det dags. Efter dagar med för mycket jobb har jag äntligen fått lite tid att fokusera på träningen. Jag har längtat och längtat!!

Stapplig jogg

Jag såg fram emot min eftermiddagsjogg redan i morse. Vädret var perfekt. Lite smådisigt och blyertsfärgade halvtunga moln. En riktig höstdag men med mycket värme!

På mitt inför-hässelbyloppetschema står det inte att jag ska träna något idag. Men eftersom jobbet gick före träning under helgen så passade jag på att ta igen några kilometer i joggingskorna idag.

Det kändes lite stappligt. Fotisättningen kändes lite tung och klumpig. Ja förutom de sista 15 minutrarna då det riktiga flytet började komma. Men det är så dags då...

Uppförsbackar i Saltis

Jag sprang ute i Saltsjöbaden. Vackert (men inte lika bedårande som ute vid Nynäs Havsbad)! För er som känner till Saltsjöbaden så kan jag berätta lite mer om slingan: jag startade vid Igelboda station och följde "stora" vägen förbi Neglinge och Ringvägens station. Sedan förbi pampiga Grand Hotel och några steg längs vattenbrynet tills sjukhuset. Sedan kom de rejäla uppförsbackarna. Ja, egentligen börjar det gå så smått uppåt redan vid Grand men före Solsidans station kommer två rejäla backar. Och de slutar inte där. Nej det går uppåt hela vägen förbi Solsidan och Carolas lilla radhusvilla och till "slingan" och Samskolan.

Kalorikollen

Det blev nästan prick 60 minuter. Och runt 800 förbrända kalorier. Inte illa!

Inga kommentarer: