22 mars 2007

Mellandag

Idag är en sådan där mellandag

Halsont

Jag har ont i halsen idag, så det blir ingen pulsspinning för mig ikväll. Trist. Men - jag var i alla fall ute och gick imorse i 50 minuter. Gick bland annat över Västerbron vilket inte var någon höjdare då det blåste kallt som attan...

VIKT-igt

Sedan jag flyttade hem till Sverige för snart två år sedan har min vikt smugit sig uppåt nästan 8 kg. Det är katastrof! Ikväll är det jag som sätter mig ner och lägger upp ett ordentligt styrkeprogram, för nu går det inte att bara mala på med en massa konditionsträning.

M for Madonna

Jag var på H&M på lunchen och kollade M by Madonnakollektionen. Stilrent enligt vissa, alldagligt enligt andra. Personligen så gillar jag den. Det är kläder man kan ha - varje dag. Så jag köpte på mig både trenchcoat, kavaj och byxor - allt i äggslaksvitt/vaniljgult. Problemet är att jag har för stora höfter för byxorna. Men där kommer å ena sidan den planerade viktnedgången lägligt. Jag är lite tveksam till att köpa kläder som inte passar, med tanken att använda dem som en morot i viktnedgången, eftersom detta tenderar att inte funka. Men nu gjorde jag det i alla fall.

Inga kommentarer: