19 mars 2007

Mån 19 mars: Morgonjogg i triumf

Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid.


Triumf

Imorse vaknade jag fem minuter före väckarklockan, 06.15. Jag var helt förvånad. Att jag över huvudtaget vaknat - och varit människa - för åtta hör till ovanligheterna. Jag var förvånad - och överlycklig. Hade energi så det räckte och blev över och satte på radion på högsta volym och försökte få upp pojkvännen (han som alltid måste fightas för att få upp mig) för en morgonjogg.


Joggen

Det blev rundan runt Liljeholmsbron - Tanto - Erikdalsbadet - Ringvägen - Hornsgatan. Perfekt för "snabba" morgnar.

Höften var väl inte överlyckligt över min envishet att gå ut och morgonjogga men screw it. Jag tycker ju att det är så kul att jogga! Jogging är för mig den bästa av tillfällen för brainstorming och redan på uppvärmning gick hjärnan på högvarv.

Efter halvtimmesrundan var jag full av energi och laddade upp inför dagen med ett glas havrevälling (jätteäcklig, men jag köpte den framför den vanliga osockrade fullkornsvällingen eftersom den var nyckelhålsmärkt samt billigare. Ett misstag jag inte ska göra om!) och en smoothie på kiwi och äpplen.

Till nästkommande morgnar ska jag banne mig se till att påminna mig själv om att den känslan som sitter i kroppen - och i huvudet - efter en morgonjogg är det mest fantastiska som finns!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, det är det absolut bästa sättet att starta en dag på! De är ju bara årecis n'r man vaknar de är jobbigt, sen flyter det på. Och känslan eftråt, med en god frukost framför sig är oslagbar :). Ska ge mig ut imorgonbitti!