20 mars 2007

Tis 20 mar: morgonpromenad i solhav

Vaknade upp till ett Stockholm som badade i solhav. Klockan visade på 06.15 och det var bara att snöra på sig skorna. Här ska morgonpromeneras á la Anna Skipper!

Morgonpromenad i solhav

Stockholm sjuder av liv redan klockan halv sju. Det är byggjobbare, det är joggare, det är folk som går till jobbet, det är cyklister, det är Punkt.se-utdelare och det är hundar som rastar sina hussar och mattar. Och så är det jag.

Det blev rundan runt Reimers Holme. En trevlig runda, för att låta lite tantig och tråkig. Var ute i 55 minuter och jag tyckte mig förnöjt kunna känna hur fettet brändes bort på låren. Eller inte. Men något gott gjorde morgonpromenaden säkert!

(Jag måste dock känna att känslan efter att ha varit ute, den där "skön-känslan" och den oslagbara "må-bra-känslan" inte på långa vägar är lika stor efter en morgonpromenad som en morgonjogg. Men nöjd - ja det är jag helt klart)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh va härlig bild på sushi du har! va sugen jag blev!! ;)