21 maj 2007

Mån 21 maj: Morgonspinning

Under ett ambitiöst ögonblick igår lovade jag Pernilla att jag skulle haka på och köra morgonspinning idag. Hade jag inte sagt att jag faktiskt skulle med, hade jag aldrig lämnat sängen när klockan ringde 05.15 imorse.


Morgonspinning

Det är söta Caroline som kör spinningen klockan 06.30 på Hötorget på måndagmorgnar. Ett pass som var helt fullt. Och som brukar vara helt fullt. Det finns alltså många dårar som tycker att det är kul att morgonträna.

Jag bor på en av Stockholms mest trafikerade gator. Men när jag gick hemifrån var där alldeles tomt. Lite småhäftigt faktiskt, och nästan värt att gå upp bara för det.

Själva morgonträningen i sig är inte så mycket jobbigare än träning på mer mänskliga tidpunkter. Det tar bara lite längre tid att komma igång. Och jättejobbigt är det bara de fem första minutrarna man försöker ta sig ur sängen. Sen går det av farten. Och SATS Hötorget har, liksom många andra center, faktiskt öppet från 05.00!!

Morgonmat

Eftersom spinning är högintensiv träning så är det bra att käka något innan. Pernilla propagerade för riktig mat under vår söndagspromenad igår. Men eftersom kylen ekade tom så tog jag det sista av mitt proteinpulver tillsammans med en halv Starbar. Ingen riktig mat där inte - jag får nog ta och handla lite efter träningen ikväll.


7 kommentarer:

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Du är bäst tjejen! Du kom upp, du satt där och visst va det skönt efteråt! Detta skall bli en vana, eller hur!

Tack för morgonen, vi ses igen, kanske redan på onsdag morgon!

Anonym sa...

oj, så du kör både morgon och kväll? Eftersom jag är ledig idag blir det morgonpromenad och lunchstep. Sen är jag klar för idag. Skönt!

Puma sa...

Pernilla:
Tack för att du fick mig att lova att köra imorse! Ångrar det inte det minsta!

Ella:
Morgonträning är det bästa som finns! Absolut inte före, men garanterat efteråt. Det är inte ofta jag tränar två gånger per dag, men idag blir det så. Men det är ju 12 timmar mellan passen och jag får se till att äta ordentligt. Dessutom blir det nog lugnt på träningsfronten imorgon. Bara en liten prommis tror jag...
Härligt med lunchstep, då har man det liksom avklarat till kvällen och kan göra annat - extra bra nu när det är så fint och soligt ute!!! Ha en toppendag!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hihihi å "pang" så e det fredag igen... å då smäller det som sagt va igen... eller hur ;)

Anonym sa...

Körde också morgonspinning idag :D. Grymt härligt, man är glad hela dagen!
Och även jag har ägnat helgen åt flyttkartonger :)..

Du jobbar på bra! Ha en fin kväll :).

Anonym sa...

oj, jag som tycker att våra pass 7 på morgonen är tidiga.... ;)

Anonym sa...

åh, går de där barsen att köpa påv andra ställen än nätet?n försökte beställa, men portot kostade 59:- !!!