23 maj 2007

Ons 23 maj: Stress och panik

Idag var en dag med högkoncentrerade dåligheter.

Stress, panik och HJÄLP!

Idag har jag haft maximal otur. Och stressat järnet. Rapporterna säger ju att man går upp i vikt av stress och det skulle inte förvåna mig om jag gått upp minst 10 kilo idag.

Jag ska göra en lång historia kort: Idag var dagen med stort D. D som i dragning, eller presentation inför styrelse för en av våra största kunder för att tala klarspråk. Jag hoppade över morgonyogan för att komma till kontoret tidigt och fixa det sista på diverse powerpoints, exceldiagram och andra redovisningsdokument. Men datorn, där allt ligger på, är död. Hårddisken är kaputt enligt supporten. Så under 3 hektiska hyperventlierande timmar kring lunchtid försöker jag hålla tusen och en bollar i luften, samtidigt som internetet på kontoret säckar ihop. Nya dokument ska fixas, ny powerpoint skapas och allt ska gå jäkligt snabbt. Såhär i efterhand tror jag inte att 10 kilos viktuppgång räcker. Hela dagen har varit som en gigantiskt never ending mardröm.




(Ja, jag hann klart med presentationen men den blev såklart inte lika bra som originalet)

Jogg

Jag var länge tveksam till om jag över huvudtaget skulle orka ta mig ut på en joggingtur ikväll. Jag ville bara ligga i sängen och dra täcket över huvudet i en vecka framöver. Men 21.40 väcktes min jävlar anamma och jag bestämde mig för att åtminstonde gå ut och mjukjogga runt Reimersholme.



Det gick bra tills jag kom halvvägs. Sedan började jag må lite dåligt och var tvungen att sätta mig på en parkbänk längst ut på udden och andas lite. Så det blev en promenad tillbaka hem. Det var nog ingen bra dag för en jogg. Så nu ska jag dricka te och kolla American Idol istället.

Inga kommentarer: