24 maj 2007

Tor 24 maj: Vacker och lugn motion

Idag var en lagom dag med lagom väder för promenader.


Morgon och kväll

Morgonpromenaden imorse blev en kortis men istället kompenserade jag med en ganska lång och riktigt rask en ikväll. För en gångs skull hade jag inte med mig diverse tunga väskor (datorväska, handväska, träningsväska...) utan kunde faktiskt njuta av att slå två flugor i en smäll och gå hem från jobbet. Har man friheten att kunna pendla med armarna märker man hur mycket det faktiskt gör för farten!


Jag gick hem från Gärdet via Karlaplan och så ner till Strandvägen, Dramaten, Grand Hotell och Stadskajen. Kajen längs Strandvägen är ett vackert promenadstråk och det gör liksom motionen lite piffigare. Allt som fattades var ett par oversize solglasögon och lite plattångat hårsvall (inklusive löshår såklart) så hade man kunnat låtsas vara sådär cool och glammig som resten av folket i området.


Intervallerna som stod på mitt träningsschema "gör jag om" till träning imorgon bitti istället. Eftersom det kommer att bli högintensivt får jag se till att käka frukost i arla morgontid. Det får duga med en Starbar, för något annat finns inte i kylen och klockan är redan efter stängningsdags.

Inga kommentarer: