03 oktober 2007

Proteinpulver

Susanne, du skrev en toppenbra kommentar till mig om protein! Så bra att jag lägger ut den här.

Double Pro proteinpulver

"Det proteinpulvret är hälften vassle å hälften kasein... vassle är ju det snabba å kasein det långsamma... Innan å efter träning bör du få i dig ett snabbt protein = vassle plus kolhydrater då... :) kasein passar på som målersättning och/eller till kvällen så kan kroppen ta upp det långsamt under natten... du håller dig mätt längre..."

Nu ska jag ta och lära mig det här. Vassle = snabbt protein. Kasein = långsamt protein.

5 kommentarer:

Anonym sa...

oooh och där lärde jag mig nåt nytt!! thank you!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Hej kompis! Hoppas att det gick super i Gtb!

Anonym sa...

Fick Hogengård-BHn idag. Snabb leverans! :) Den var jätteskön och satt bra så jag ska behålla den :)

Puma sa...

emelie:
ja, bra när alla kan bidra med just sin kunskap! :-)

nilla:
ja, det hoppas jag med. och om jag inte går vidare så passar inte jobbet mig ändå. för jag vet ju att jag är bäst! haha

emma:
kul! enda kruxet är att den sitter så bra så den är svår att få av (med alla hyskor där bak). :-)

Anonym sa...

Ah vad kul att jag förklarade mig på ett vettigt sätt för en gång skull... *S* Brukar tänka hälften å skriva hälften typ... ;)

Du får koma ihåg det så här: Vassle - snabbt = V&S ligger nära varandra i alfabetet...
Kasein - långsamt = K&L likaså...

Ha en bra helg! *håller tummen för jobbet* Kram!