30 december 2007

Året som gick 2007

Precis som förra året är det läge för en årssummering såhär näst sista dagen på 2007.


Highs and lows - 2007

Årets träningsminne
Löpträningen på Prins Bertilstigen i Halmstad. Finare löpmiljö finns inte!

Prins Bertilstigen

Årets jobbigaste
Voluntärjobbet som banarbetare under alpina VM i Åre. 18 dagars snöskottning från morgonmörker till kvällsskymning. Fast det var ganska glassigt ändå när vi under själva tävlingarna ansvarade för startområdet för herrarnas alla discipliner.

Årets bästa
Pias spinningpass på SATS Hötorget!

Årets frustration
När jag hade ont i höften hela vintervåren och inte kunde springa...

Årets höjdpunkt
Alpina VM i Åre.

Årets dumbom
Runners Store i Stockholm som tycker jag borde sluta springa. Och som inte kan ge mig ordentliga skor som deras inlägg passar i.

Årets tråkigaste träning
Träningen på gymmen i Toronto, Kanada, i somras. Visst är det lyxigt med privata gym men utan sällskap blir det ganska tråkigt.

Gymträning i tråkmiljö. Med obligatorisk heltäckningsmatta.

Årets ambitiösaste
När jag och Grabben tog på oss träningskläderna för en jogg omkring Mount Royal, Montreal, i Kanada på självaste Canada Day (1 juli).

Grabben på gatorna i Montreal

Årets morot:

Vikten. Som vanligt.

Årets inspiration
Bloggvännerna - och träningskompisarna jag träffar på riktigt!

Årets mest annorlunda
Att jag skulle ge mig på längdskidåkning. Jag som alltid sagt "nej aldrig!"

Årets förvåning
Att jag älskar längdskidåkning!

Årets roligaste
Boxpassen. Som alltid. Varför tränar jag inte det mer?

Årets besvikelse
Att vikten fortsätter uppåt trots att jag tränar som en galning.

Årets hype
Allt om Hälsanmässan. Den var skit. Det enda som var bra var sällskapet.

Jag och Nilla!

Årets upptäckt
Att jag har PCOS som stökar till det med vikten.

Årets sämsta träning
De Team Stockholm Marathonträningar jag varit med på. Hoppas passen våren 2008 blir bättre...

Årets träningsredskap
Alla bloggar som ger oumbärlig inspiration!

14 kommentarer:

Mjölksyra sa...

meeeeen, ett sånt här inlägg har ju jag börjat skriva på juuuu! ja inte precis likadant, men en återblick på 2007!
försöker inte härmas sen när inlägget kommer ut, bara så du vet! :-)

/Bille

david santos sa...

Nice photos, thank you,


I wish you a good end of 2007 and a good year of 2008.

Sporty Spice sa...

Kul lista. Du är faktist en av mina inspirationskällor. När motivationen tryter funkar det alltid att läsa din blogg.

Sofy sa...

Smart drag, jag snor din idé och summerar jag med, fast det får bli i morgon. Jag tror nog dessutom att min lista kommer vara lite mindre träningsbaserad, eftersom jag precis tagit tag i mitt liv på den fronten. Jag bjussar på några andra höjdpunkter och lågvattenmärken från livet. Fortsätt pressa, jag tror på dig!

Anna (Orka mera) sa...

Vilken rolig idé. jag lånar konceptet :)

tillbakatillutmattning sa...

Vad är PCOS och vad hade du för problems med höften?

Anonym sa...

Hej!
Vill tacka för tipset om Årets sista långpass. Var en härlig upplevelse och kul gäng. Sprang dubbelt så långt som jag har gjort innan dagens lopp, jag sprang 41,7 km. Jag är nu trött men mycket nöjd.

Puma sa...

Mjölksyra & Sofy & Anna:
Javisst - kör på. Ser fram emot att läsa det!

David Santos:
Same to you!

Sporty:
Åh tack. Och jag surfar in på din runt tio gånger per dag för att kolla uppdateringar! :-)

Tillbakatillutmattning:
Svarar på din blogg!

Pernilla:
ÅH, SPRANG DU? FY SJUTTON VAD KUL! Om jag varit hemma skulle jag också hakat på! :-) Blir det fler sådana pass????

Em Löfgren sa...

vilken härlig lista!! gott nytt år på dig tjejen!!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Gott nytt år på dig träningskompisen!

Anonym sa...

Gott Nytt År på dig!
Jag härmas inte i alla fall... *L* Händer jue inte så mycket i mitt liv så det blev inte så många rader...

Anonym sa...

Gott nytt år! Hoppas 2008 blir ännu bättre ur alla synvinklar! :)

Anonym sa...

Jo jag sprang och så kul det var!!!!! Har en härlig träningsvärk nu.
Jo Peter sa att det blir fler lopp kanske redan i januari eller februari. Ser fram emot det.
Vore kul om du dök upp.
gott nytt år

Anonym sa...

Roligt att läsa om årets ***... Jag ska nog fila på mina mål för 2008 =)!