04 september 2008

Min vikt!

Det har inte gått en vecka sedan jag tog mig i kragen. Bara tre dagar. Men jag var ändå tvungen att tjuvkika lite, lite...
Tack för att ni förstör, Länsförsäkringar

Jag har precis varit hos Länsförsäkringars nya kontor på Stureplan. Fast det är inget kontor. Det är som en butik och just nu byggs där ett fik. Rådgivningen får man på köpet. Och var man först till kvarn fick man även Leilas bok "Leila bakar" på köpet. Informationen gick ut i ett riktigt coolt och nytänkande utskick med en stor latte på framsidan. Tack för det Länsförsäkringar, nu är hela min planerade nedåtgående viktkurva förstörd. Allting i boken såg sjukt gott i och nu när jag flyttar från min oas på söder till ett annat ställe med ugn - lär ju jag inte göra annat än att baka (och träna).

Cool bank och smarrig och riktigt tjock bakbok.


Denna vecka har jag inte haft vare sig bakbok eller ugn och att jag faktiskt tagit mig i kragen visar sig redan på vågen. Jag var 1.3 kilo lättare imorse än i måndags morse. Ändå har jag käkat jäkligt mycket ost. På grund av flytten försöker jag äta mig ur huset - bokstavligt talat. Jag vill inte fylla kylen utan hellre tömma den, och då får man ta vad man har. Det har varit rena LCHF-middagarna med stekt kyckling och tärnade cheddarbitar. Det var ingen direkt kulinarisk upplevelse men jag är inte så kräsen av mig.

Igår jobbade jag konstant från 07.15 till 01.00 och när jag skulle hem märkte jag i min bedrövelse att tunnelbanan slutat gå. Jag som trodde Stockholm var en storstad. Hur som helst, idag slutar jag 16.30 och då ska jag köra ett supertungt benträningspass. Så pass tungt att jag känner av det i benen till söndag då mitt nästa förmodade pass blir.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är farlig, den där Leila. Sveriges svar på Nigella bakar de mest gudomliga kakdrömmar så att man bara måste ställa sig och baka själv. Ojoj...

Mela sa...

Det som är "bra" med recepten är att alla innehåller typ 100 gram ekologisk choklad av god kvalité, och det har man ju inte hemma så ofta, så man kan inte spontanbaka grejerna!

Anonym sa...

Den boken är inte att leka med.. Borde vara varningstext på den...

Anonym sa...

du sa det ju själv, du ska bara o träna o då kan det väl inte vara nån fara, det är väl värre om du äter prylarna också, men där får väl jag offra mig!

när det gäller stockholm o storstad så tror jag stan och sl har nåt samarbete om en aktiv stad, man ska inte åka tunnelbana utan gå istället! för sl (precis som sj) går ju så sällan när man behöver de!