04 september 2008

Vardagslyx


Jag var berövad riktig duschcréme under min uppväxt. Ni vet, sådan där dyr Palmolive eller Dove man förmodligen alltid tar för mycket av. Hemma hade vi hade bara torr tvål som man tvättar händerna med.

I mitt hem finns det numer alltid duschcréme, kosta vad den kosta vill. Jag ska bara ha! Helst ska den dofta så som jag minns att mina kompisars duschcrémer doftade. Min egen tvål luktade alltid bara vanlig, tråkig tvål.


För mig är duschcréme en riktig lyx. Varenda gång jag ser duschcrémen i duschen tänker jag på hur väldigt lyxigt jag har det. Så har jag tänkt sedan jag flyttade hemifrån för nästan 9 år sedan.
Däremot är det inte alltid jag använder duschcrémen. Den är för speciella tillfällen. När jag tränat riktigt hårt och är riktigt trött. Jag måste liksom förtjäna den. Tänk vad uppväxten sitter i! Och tänk vad sjukt att jag sitter här och skriver ett jäkla inlägg om duschcréme.

12 kommentarer:

Anonym sa...

o i lyxlyan i halmstad måste det väl också finnas lite lyx, kanske t o m i duschen

Anonym sa...

jag är också ett barn av torr-tvål-klubben.
Inte underligt att man var fnasig jämt.

Puma sa...

grabben:
i den lägenheten ska det finnas en jäkla massa lyx. men så kommer vi inte ha råd att göra något annat än att gå runt hemma också. eller jo, kanske sitta i vår nedcabbade bmw 1-series eller mini cooper i garaget.

funrun:
vi hade det inte lätt!

Anonym sa...

garage? har vi garage?

gullfot sa...

Jag undrar om duschcreme ens var uppfunnet än när jag var liten. Låter sjukt, men så är det. Skumbad fanns dock. Och badolja, i små gelatinbollar. En pytte för ett helt badkar. Det tyckte jag var snålt.

När den första duschtvålen kom vill jag minnas att den doftade "sport" och var blå. Inte så lyxigt med andra ord.

I övrigt tyckte jag det var ett mycket intressant och underhållande inlägg :-)

Anonym sa...

Du - ett bra j-a inlägg var det. Nu uppskattar jag min favvoduschkräm ännu mer. Philosophys Coconut Frosting är den som gäller för mig. Yummie!

(Blir nyfiken på vad det är du skickat för inbjudan :-) Kommer inte hinna se den innan jag är tillbaka från fjällen nästnästa vecka)

carro sa...

Ha, ha, kan relatera till känslan. Vardagslyxar själv till det med duscholja. Oftast apotekets eller Nivea. Är man väl ändå värd när man tränar och duschar så mycket???

Susanna sa...

Haha, ünderbart!

Anna-Karin sa...

Hej! Jag brukar läsa här emellanåt. Det är så inspirerande att följa andras träning. Jag hade det precis så där också. Bönade och bad att jag skulle få ha duschcreme. Men det gick inte för sig. Så, sen jag flyttade hemifrån har jag alltid duschcreme och vägrar använda annat. För att skämma bort mig ibland har jag någon härlig sort. men tvål komme rinte in i min duschkabin.

Anonym sa...

Jag förväntar mig en Puma som står och skriker på mig någonstans efter andra halvan av loppet imorgon ;)

MarathonMia sa...

Du är underbart knasig! Gå till Eden och köp på dig Lyx i mängder, där är det inte så dyrt med Palmolive och det kommer att kännas vrålrätt i nya lyan!

Anonym sa...

Haha, va rolig du är. Har alltid haft duschcreme så har aldrig tänkt på det som lyx. Men nu känns det tack vare dig underbart med lite flytande tvål efter träningen :) Lycka till med flytten