02 september 2008

Tis 2 sep: Maxad styrketräning

45 effektiva minutrar känns i armarna!

Styrketräning för överkroppen

Styrketräning är rolig träning. Än roligare blir det med sällskap. Och effektivt blir det när man har uppskrivet exakt vad man ska göra och en överenskommelse med träningsällskapet att nu fan gör vi det här effektivt. Skippa skitsnacket - hitta fokus.

Jag och Nilla är bra på sådant. Därför blir det bra träning när vi kör ihop - som idag. Det är fokus och det är "fan kom igen nu då" och det är lite ynka, ynka hjälp på traven i sista repetitionen som mycket väl kan vara skillnaden mellan träning som känns och träning som inte känns alls.

Jag hade bestämt vad vi skulle träna och allt stod uppskrivet på en grön liten post it: bicepscurls, hammercurls, rodd med stång (vi körde i smithmaskin), sittande rodd, "ryggflyes", axeldrag med stång och axellyft åt sidan.

Jag försökte ha som mål att lyfta tyngre än vanligt och att köra färre reps än vanligt. Ofta brukar jag ligga på 12 reps men jag vill testa på runt 6 repetitioner. Muskler? Ja tack!

En latte mellan lunch och efter jobbet-träning räcker inte.
Jag använde mig av första hjälpen-metoden och
köpte en Maxim energibar med äpple/kanelsmak på 198 kcal.


Snygga strumpor man har...
(Pappa, jag hoppas du inte ser just detta...
jag vet att du är allergisk mot hål på tårna)

Inga kommentarer: