22 september 2008

Mån 22 sep: 55 min lyckorus

Bästa receptet på stress och huvudvärk? Träning!

Spinning

Jag kände redan före lunch att jag hade ont i huvudet. Stressen från helgen forsade fram längs tinningen och letade ivrigt och hänsynslöst efter någonstans att ta vägen. Jag gick tog en promenad ute i friska luften på lunchen och spenderade eftermiddagen med att längta efter klockan 5.

Det var fullsatt på SATS Hötorget och instruktören Pia manade oss att släppa vardagen och fokusera på här och nu. Sagt och gjort, jag släppte lös helgen och hela förra veckan. Glömde med ens bort stressen när kända föreläsaren kom försent och jag var tvungen att meddela detta inför 100 otåliga och griniga åhörare, stressen att koordinera seminarium enligt ett tight schema, stressen när nästa föreläsare hamnade i bråk med teknikern och jag trodde att hon skulle lämna scenen, att samla talare och få dit tillräckligt med lyssnare, hålla koll på teknik och utrustning och ropa ut i högtalare, introducera och gästspela, låta pressen prata med de som de borde och ville prata med och bemöta sponsorers krav. Jag släppte stressen med banken, med köparen till en av våra lägenheter, bråket med besiktningsmannen på nya Halmstadslägenheten och stressen över att göra allting perfekt.

Just då var det bara här och nu och underbara 55 minuter som ger så mycket mer än det tar. 55 minuter mjölksyra och 55 minuter utmattning och 55 minuter endorfiner och 55 minuter lyckorus. Och så en fantastisk Pia på ledarcykeln. Och en väldigt fantastisk receptionstjej som får ett plus i kanten för att hon var så trevlig och hjälpsam.

Glad och förväntansfull 16.45

Glad och utmattad 18.05

Det har varit en bra dag. Det blir alltid en bra dag när jag får avsluta den med 55 minuter eufori.

Världen var vacker och underbar på vägen hem

5 kommentarer:

TheLoonyNail sa...

Låter härligt!!!

Karin sa...

Sköööönt! Pia-passen är botemedlet! Jag känner precis likadant, 18:00 passet var lika underbart och nu mår jag så mkt bättre =)

Anonym sa...

Måste jag komma över dagen bara för att vara med på den där omtalade Pias pass :)? Dom verkar ju helt otroliga. Och spinning är perfekt att koppla bort en stressig vardag och bra köra stenhårt, svettas, fokusera och trampa på! Så jäkla härligt!

Anonym sa...

Låter helt fantastiskt! Träning brukar göra susen när jag har träningsvärk också =)

gullfot sa...

...och för oss andra: ett underbart må bra-inlägg! Tack fina Puma :-)