23 september 2008

Pucko-Puma är tillbaka

Jag är en ovanligt förnuftig och smart person, om än något puckad.

Att välja rätt träningsskor

Jag har med mig packning för en övernattning och tre träningspass (eventuellt fem) till jobbet. Planen var att träna med Coola K ikväll och sedan sova på hennes soffa för att ta ett till pass ihop imorgon bitti. Och sedan träna med Nilla imorgon kväll. Och just det, lunchträna idag och eventuellt imorgon med.

Jag konstaterade på lunchen att det tog mig 4 minuter att gå från jobbet till SATS Stadshagen. När jag var framme och tittade i min blå Hansonpåse från Åre tyckte jag att skorna som låg i den såg lite väl stora ut. Och stora var de. Det var inte mina skor som låg i påsen. Det var min brorsas. Jäkla typiskt! Och puckat. Speciellt som jag efter morgonpromenixen klockan 05.30 imorse verkligen tänkte för mig själv att se till att ta rätt skor.

Jag kan verkligen konsten att vara puckad. Sök på "pucko" uppe i sökrutan så får ni se. Bäst var nog när jag under Skövde 6-timmars lyssnade på ljudbok med shuffleinställning...

Jag genomförde ändå lunchträningen. Iförd vita strumpor som snabbt bled gråsvarta under fotsulan trilskade jag mig igenom bicepscurls med stång och gick från 12 kg och 15 reps till 15 kilo och 12 reps till 17 kilo och 8 reps och 20 kilo och 4 reps x 2. Sedan gjorde jag en massa crunches på pilatesboll med fötterna på väggen och till sist smög jag ut på stora gymytan i strumplästen och gjorde några tricepspushdowns.

Efter jobbet ska jag försöka rädda mina träningsplaner genom att kolla om jag kan köpa mina gamla Brooksfavoriter i ny version på Stadium.

5 kommentarer:

TheLoonyNail sa...

Aj aj, vad tråkigt! Adrig kul när man glömmer nåt (eller tar fel)...händer ju lite nu och då...

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

HIhihi... lilla gumman, då hoppas jag att du hittar fina skor på Stadium idag (säger hon som faktiskt körde lunchtränignen i strumplästen jag me *s*)

Anonym sa...

och jag hoppas att du kommer ihåg bättre framöver. om du ska köpa nytt varje gång blir det dyrt!

Anonym sa...

Ljudbok med shuffle tycker jag låter intressant (och som något jag själv skulle kunna råka ut för). =D

Själv började jag fredagmorgonen med oplanerad intensiv backträning när jag skulle instruera spinning+core och hade glömt musiken hemma (första och förhoppningsvis enda gången det händer). Insåg när jag böjde mig ner över min väska att jag aldrig hade lagt ner skivorna. Det allra bästa var att på väg (nerför backen) till gymmet, morrontrött som bara den, gick jag och var ganska nöjd över att jag hade varit så förutseende och packat ner "allt" i väskan redan kvällen innan...
Jädrar, vad jag sprang!

MarathonMia sa...

Ja vad gör man inte för att få köpa nya skor? Sluta inte vara pucko - du ger mig skratt.