24 september 2008

Ons 24 sep: Styrketräning med trevlig träningdejt

Jag och Nilla hade bestämt träff på gymmet för att bli starkare. Ibland görs sådant bäst om man är två.

Rygg, biceps, triceps

Nilla stod för träningsschemat när vi sågs efter jobbet i eftermiddags. Sittande rodd och latsdrag följdes åt av nya varianten ryggresningar på pilatesboll. Sedan blev det bicepscurls med stång och hammercurls med hantlar innan vi körde superset med tricepspushdowns och omvända tricepspushdowns i cc och till sist den där övningen där man kör tricepsträning med vikt över huvudet, vad den nu heter.

Bicepsträningen gick helt klart bäst. Latsdragen sämst. Jag ger snart upp den övningen!

I styrkesalen stod en kille på knä på pilatesboll och körde alla möjliga arm- och axelövningar. Sådant vill jag också kunna. Dags att variera min styrketräning på balansbräda med övningar på pilatesboll alltså. Först ska jag nog öva på att stå på knä på den där bollen - utan vikter...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Najs att du kämpar på :) Blir alltid inspirerad av andra som tränar.

Erika sa...

Finns det något roligare än att träna biceps? Åh, I love it!
Idag fick jag en tokrolig kommentar av en kille på gymmet: vad imponerad jag blir av er teknik. Det syns att ni tränar mycket. Det börjar...synas liksom.
Hahaha, vaddå? Har knappt sett killen där förut, hur kan han säga att "det börjar synas"? :) Jag kanske alltid sett ut såhär!

Karin sa...

Jag skulle vilja köra basket med en sån stor pilatesboll, helst inne på gymet ;)
Balans? Aldrig hört...

Susanna sa...

Att stå på knä ser extremt svårt ut, jag förstår inte hur någon kan göra det med vikter