28 oktober 2008

Dietdag 7/10

07.00: Gröt på 45g fiberhavregryn och 1 banan, 6dl mjölk
11.30: Sallad på lax, salladsprylar, champinjoner, majs och guacamole
15.00: 1 liten brownie, 3dl chailatte
(30min styrketräning)
18.00: 2 baconinlindade kycklingbitar, 2dl nudelwok, 1dl gino, 2msk vispgrädde

Summa: 1634kcal fördelat på 22% protein, 39% fett, 39% kolhydrater

Slutsats: Jag höll mig i alla fall inom kalorigränsen! Hade megaont i huvudet hela dagen. Brownien och chailatten var en ren och skär livräddare!

4 kommentarer:

Magda Gad sa...

finns det en tanke bakom att du inte äter mer kalorisnål mat? gjorde du det skulle du ju kunna äta en större volym, hålla blodsockret på jämnare nivå och förhoppningsvis slippa huvudvärk.

Puma sa...

Magda:
Om jag hade jobbat hemifrån hade det varit enklare. Då hade jag kunnat välja fritt ur kylen eller gå till ICA och köpa det mest exemplariska som finns. Det gjorde jag tyvärr inte igår. Igår var jag fast på jobbet med jobbcaféet och jobbmatsalen som utgångspunkt. Utbudet är begränsat. Visst finns det fler saker än brownies och latte, men jag som i stort sett aldrig haft ont i huvudet gjorde ett dåligt val på grund av det. Jag vet att det är fel. Men som plåster på såren överskred jag i alla fall inte min kalorigräns. Lunchen är jag mycket nöjd med. Jag tror jag har mest mat (volymmässigt) på min tallrik av alla. Jag borde fota den någon dag... :)

Magda Gad sa...

jag fattar. jobbigt om man inte kan ha matlåda.

lunchen såg kanon ut och jag misstänker det var ett berg grönsaker :-) och lax är ju utmärkt mat! däremot, om man väljer magert kött eller kyckling istället kan man äta mer mängd men fortfarande hålla sig inom samma kaloriram som laxen. av den anledningen brukar jag välja lax som mellanmål då det räcker med en mindre mängd. lax på hårdbrömacka typ :-)

tror också du håller blodsockret i bättre balans om du käkar mer protein till frukosten, och tar bort lite kolisar.

sorry att jag alltid ska hålla på och kommentera men det kliar verkligen i fingrarna så fort jag läser ett dietupplägg, ha ha, *skadad* men vill bara hjälpa till

Magda Gad sa...

jag förstår :-)

fortsatt lycka till!