30 oktober 2008

Min vikt!

Idag går jag i mål i 10-dagarsutmaningen. Eftersom jag spurtat så bra blev det målgång redan imorse.

Resultatet då?

Det känns som om de senaste 10 dagarna varat i en evighet. Det enda jag har gjort är att uppdatera bloggen med vad jag ätit. Känns det som. Det har varit 10 inte alltid optimala dagar. 9 om man ska se krasst på det eftersom det idag är dag 10 men jag räknar på morgonens resultat. 7 dagar blir det om man bortser från det galna Rosa Bandet-dygnet med 13 timmars spinning och en massa kanelbullar. Egentligen är det bara 2 eller 3 dagar som har varit helt perfekt ur både energi- och energifördelningssynpunkt.

2-3 perfekta dagar och några fler mindre perfekta dagar funkar. Resultatet är -1.2 kilo. Jag är nöjd (men nöjdare ska jag bli).

Och fortsättningen?

Vågen åker ner tillsammans med mig till Halmstad igen. Den stannar kvar där trots att jag själv åker tillbaka till Stockholm på tisdag. Jag kommer att vara i Stockholm i 14 dagar, dels för jobb men också för helgträningskonvent och 10-milslöpning. Det bästa av allt är att jag kommer göra dessa 14 dagar till en ny utmaningsperiod! Fast... jag kanske inte uppdaterar matintaget här på bloggen. Det blir lite tradigt...

6 kommentarer:

Karin sa...

Bra jobbat Puma! Du har varit fokuserad och kört på. Det där med korta utmaningar kanske är bra! Jag ska testa! =) Ha det nu så skönt nere i Halmstad!

Sofy sa...

Fint! Och oj vad vi ska jobba hårt på konventet! Superkul!

Anonym sa...

man blir sp himla inspirerad att läsa din blogg. jag och en kompis har skaffat gymkort, men hon ville inte nu på måndag, men tack vare dig har jag bestämt mig och bokat ett pass, då jag ska gå ensam. Tack Puma!

Anonym sa...

Vilken underbar blogg!
Kolla gärna in i min och kommentera o läs :)

www.fredrikaristrom.blogg.se

Kram!

Cizzi sa...

Ta med dit skidorna och kom hem till mig nu! Vi har snö. Haha. Minst 10 cm kom under natten!!

MarathonMia sa...

Grattis till bra prestation och fin målgång! Nästa utmaning grejar du galant! För vem vill ha gräddiga pastarätter som gör att man blir tung i magen och inte tränar optimalt? ;-)