05 december 2008

Fre 5 dec: Sunkig simning

Jag har simmat. Sunksimmat.

55 min på Näcken

Simhallen i Saltsjöbaden heter Näckenbadet. Där har jag inte satt min fot sedan skolgympan i 9:an, förrän idag. Det var ingen som gillade simlektionerna i skolan. Den inställningen har suttit i så jag har inte tänkt på att det faktiskt finns en simhall rätt nära mig.

Saltsjöbadens IP ligger precis bredvid badet.
Här sprang jag intervaller för inte länge sedan.
Idag var här pitch black!

Det som kändes ganska stort när man var yngre känns oftast litet när man är vuxen. Näckenbadet var både mindre, mer slitet och sunkigare än jag minns det.

Fredagskvällar är bara kvinnor och barn under 8 välkomna. I praktiken betydde det att jag var den enda som simmade i baddräkt. Resterande klädsimmade. Fullt påpackade med smycken och huvudbonader plaskade de tillsammans med sina barn som även de klädsimmade. När jag gick kom en blondin i burkini och spejsade simglasögon. Det såg coolt ut. Fast jobbigt med outfiten.

Vad jag simmade var inte så spännande. Mest en massa längder tantsim till musiken från The Voice. Jag stod ut i 50 minuter. Sedan gav jag upp och åkte hem. Ikväll ska jag ladda inför morgondagens 4-timmarspass. Det blir kul!

Jag har gett upp och är på väg hem
(det är Grabben som är i luren).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Trist med simningen.. Du ser nästan ledsen ut på bilden.. Om det är nån tröst så var du jättefint klädd iallafall :)

Sköna Helena sa...

haha näckenabdet har inte jag heller varit på sedan jag gick i 9an. :-) gick du på sam eller?

hittade till din blogg då jag sökte på längdåkningsinfo. blev det vasan för dig förra året? jag har dumdristigt nog bestämt mig att det blir 2009 för mig. :) sååå taggad!

tack för grymt inspirerande blogg.

Puma sa...

Dessi:
Haha ja det var ju lite tröst iaf. :)

Sköna Helena:
Det hade inte jag heller. Och 9:an var ett tag sedan (jajamen, jag gick i Samskolan). Det blev inte vasaloppet för mig, men jag åkte spåren helgen före det var öppet spår. Jag kom 6 mil och hade mackor och blåbärssoppa i ryggsäcken. Det var jättefint väder, superfina spår och strålande solsken - så jag hade säkrt en behagligare resa än alla andra som åker. Dessutom var det gratis... :)