10 april 2007

Löparfrossa!


Det ska springas i vår.

Special K

Jag har tidigare berättat om Adidas running-kampanj och de tips och coachning de erbjuder på sin site. Häromdagen sprang jag på Special K-siten. Också här är det löpning för hela slanten! Här finns löpartips, information om kost och motion och så kan man utforma sina egna löparprogram. Antingen själv eller med hjälp av en coach (vilket dock kostar lite pengar).

Självfallet pushas det lite extra för Special K-flingorna när det gäller kosten men ett av deras tips är faktiskt att inte äta något alls. Ja inte alltid förstås. Men, enligt siten så bör du vänta med att äta i en eller två timmar efter ett löppass om du vill gå ner i vikt. Efter löpningen skriker kroppen efter energi men väntar du med maten så tvingar du kroppen att ta av fettdepåerna. Om du däremot vill öka din prestation och komma i bättre form så bör du mata kroppen med kolhydrater efter träningen.

På siten kan man också anmäla sig till nyhetsbrev och få info om kost, motion och annat (typ flingor gissar jag). Dessutom finns här en hel del klädesinformation. T.ex. olika färger, former och "figurer". Och en jeansguide.

Tävla med mig!

På Kellogs-siten finns en tävling som jag gärna vill delta i: "starta ditt eget löpteam med väninnorna". Men man får gärna medverka i lag och jag är således på jakt efter tre "väninnor"! Tävlingen pågår under fyra veckor och funkar lite som en kom-igång-grej. Jag tycker att det verkar vara en kul grej - inte minst för motivationens skull. Tillsammans kan vi vinna en varsin pulsklocka från Polar. Vad sägs? Om ni vill vara med i laget - skriv in er mailadress som en kommentar till detta inlägg så skickar jag ut ett mail.

8 kommentarer:

Anonym sa...

dåligt av dom att skriva felaktiga saker som att man inte ska äta efter ett löppass. det ska man alltid göra, vare sig man vill gå ner i vikt eller inte! det är ju då kroppen LÄTTAST suger åt sig näring och transporterar det ut i musklerna istället :).

Anonym sa...

Jag är gärna med om jag får delta på distans. :)

Anonym sa...

Och min e-post är johanna.nannis@gmail.com.

Rätt smart att glömma emailadressen! :D

Anonym sa...

jag kan också tänka mig att vara med. ska man bara springa eller vad ska man göra? haha. om så är fallet: räkna med att ni måste uppmuntra mig efetrsom att jag inte riktigt har kommit igång med den biten ännu.. ;) har i alla fall beställt en ipod, så jag hoppas att den ska få ut mig! lite mer musik borde göra susen. :D email: ebba1988@hotmail.com

Anonym sa...

har du några tips på låtar som är bra att springa till? som man blir riktigt peppad av liksom=)

Puma sa...

Hallå Carolina! Ja du, smaken är som baken vad gäller musik... men jag tycker att Anastacia kan ha ganska riviga låtar att springa till så de finns alltid med när jag springer till musik. Det är liksom lite jävlar anamma i dem, men på ett lättsamt sätt. Hon som har gjort (eller ja, gjort och gjort är kanske att ta i - men hon sjunger i alla fall) Behind Hazel Eyes är också ganska bra. Kommer inte ihåg vad hon heter just nu (har fått hjärntorsk)... vad mer, hmm... tja, Cascada funkar också även om hon är lite uttjatad. Lite Rhianna (stavas det så?) är aldrig fel heller. Gillar man lite snällrock och även covers så har bandet Me first and the gimme gimmes rätt kul covers (i rockstil) på låtar som egentligen är ballader (t.ex. Where do broken hearts go och Nothing compares to you). Gillar man rnb så skulle jag tipsa om Kelis. Tja, det var väl lite. Om du gillar "pratradio" skulle jag tipsa om bra program på P1 (t.ex. spanarna) eller P3 eller varför inte en mp3-ljudbok. Men det är klart, prat passar kanske inte direkt för snabba aggressionsjoggar.
Förresten - jag håller med om att det är skittrist att tvätta håret (därför är jag ett mössfan!)

Ha det bra!! :-)

Anonym sa...

hej! jag hade hemskt gärna varit med = )!! helle2000_@hotmail.com
Ha en bra dag och tack för en kanonblogg!!

Anonym sa...

åh tack:) jag har tankat över en massa bra till mp3:n nu:) så mycket roligare att springa/gå med bra musik:)like your blog!