14 april 2007

Lör 14 apr: Djurgårdsjogg

Stadium hade en härlig annons i en av dagstidningarna idag. "Belöna dig själv med en löprunda ikväll" stod det. Och en härlig joggingtur i kvällssolen var precis vad det blev!


Djurgårdsjogg

Om man springer ett lopp i Stockholm är sannorlikheten stor att hela, eller delar av, rundan går på Djurgården (Blodomloppet, Tjejmilen, Vårruset, Maran, Springcross, Premiärmilen...). Därför har just Djurgården för mig länge varit enbart varit associerat med motionslopp. Men det är faktiskt rätt schysst att springa på Djurgården utan att ha en massa snitslar, folk längs banan och vätskekontrollträngsel. Det är lugnt, skönt och avslappnat.

För mig som bor en bit från Djurgården blir det ett projekt att ta sig dit. Antingen buss eller tunnelbana. Men det är det värt (kanske inte varje dag, men i alla fall någon gång ibland)! Idag började jag springa vid Bergwallshallen och följde strömmen tills denn rann ut i "havet" och sedan rundade jag en udde och sprang tillbaks, fast på andra sidan (7 km enligt www.lopning.se). Grusväg nästan hela tiden - mjukt och skönt för fötterna (men mina nästan sprillans nya och finvita skor har nu blivit grådaskiga av damm). Fast inte bara skönt för mina fötter. Jag hämtade nämligen ut mina inlägg på Runners Store härmodagen och de tar nog ett tag att vänja sig vid (det blev lite skavsår...).


Glassdag

Förutom joggingen så har jag även hunnit med lite promenader ute vid strandkanten i Nacka. På vägen dit passade jag på att prova den nya Solerosmaken (banan och björnbär... eller om det var några andra bär?). Väldigt god för att bara innehålla 99 kcal! Fast den smälte fort och efter ett tag trillade den av pinnen och hamnade i min hand istället, det blev rätt så kladdigt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

vaniljpuck är också gottigt:) speciellt ihop med kaffe. bara 100 kcal per "puck" ;)

Puma sa...

Carolina - perfekt, eftersom jag måste testa vaniljpuck blir det alltså glasstund idag igen! :-)