10 maj 2007

Busskit & Bikini

Jäkla busskit.

Grr

Jaha. Så blev det ingen yoga idag trots att jag trodde att jag var ute i god tid. Buss nr 4 försvann in i evigheten på Valhallavägen mot Odenplan. Varför ska hela stans bilar vara där kl 16?? Då slutar man väl inte jobba heller. Yogastudion ligger vid St Eriksplan och där var jag en kvart efter att passet börjat. Så jag klev inte ens av bussen. Jag åkte hem. Och gick en rask promenad på 40 minuter istället. Inte lika bra som yoga, men va fasen!

Bikini

Det sägs ofta att om man är modell lite större så ska man ha bikini (eller baddräkt) med hög skurning. Det är ett råd som jag tycker är helt fel på mig. Jag tycker faktiskt att jag passar bäst i en snygg boxertrosa. Det ger ett sportigt intryck, och håller in lite mer än mini-trosor. Dessutom gömmer en trosa med lite ben de värsta celluliterna.

Jag har sett till att undvika den provrumsångesten och beställt mina bikinis online. Resultatet blev en orange bikini (jag gillar halterneck, det drar blickarna till sig uppåt och gör att jag ser proportionerligare ut) så att jag ska få sol på magen, och en svart tankini (heter det va?) om jag skulle få för mig att simma.


7 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin bikini - var någonstans hittar man den på nätet? Nu blev jag också sugen på att beställa bikini!

Puma sa...

Ja den är lite rolig på något sätt. Köpte en bandau-liknande bikiniöverdel till också. Finns i massor av färger på Ellos - den hederliga gamla travhästen. Haha.

Anonym sa...

Du kommer jue att bli värsta Bondbruden nu jue... *L* görfin som man säger på ren Värmländska... ;)

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg du verkar ha. Jag ska lägga till den som bokmärke och kommer att återkomma!

Puma sa...

Susanne: Haha jo jag jobbar på det... :-)

Ella: tackar!

Anonym sa...

usch. Jag hatar att prova bikinis. Testade en vågat skuren baddräckt. Hu. ingen vacker syn alls och jag som trodde att den skulle dölja lite. Icke

Anonym sa...

Ser jätte fint ut. Själv är jag sugen på ett par skit snygga badshorts typ, från panos som var med i tidninge topphälsa. Problemet är att jag inte kan hitta dem och jag håller på bli tokig!!! ;P