12 maj 2007

Varvet

Just nu springs det på Götets gator och torg.




Göteborgsvarvet

Med ett deltagarantal på runt 40 000 personer är Varvet ofantligt stort. Jämför till exempel med Maran i Stockholm som maxar på cirka 12 000 löpare. Men Varvet brukar ha ett stort bortfall, på runt en tredjedel ibland. Jag undrar vad som fick dessa drygt 10 000 personer att ändra sig, eller att ens anmäla sig?

Den första juni i sommar kan man börja anmäla sig till 2008 års Varv. Och det är nog bäst att göra det i tid, eftersom det blir fullt tidigt på vårkanten.

Vadslagning

Grabben är ju som sagt nere i Götet och springer. Och jag höll koll på honom genom loppets SMS-service som gav mig hans tider vid 5, 10, 15 km och målgång.

Vi hade en deal, grabben och jag. Om han springer under 1 tim 23 min, ska jag bjuda honom på middag. Men springer han över denna tid, så är det jag som får nöjet att bli bjuden. Och efter att precis ha fått SMS-meddelande, så är det dags att han börjar planera var han ska bjuda mig på middagsdate. Me like! (Han missade tiden med någon ynka minut...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad sprang han på, grabben? Jag önskar att jag hade varit i Göteborg och sprungit, jag ned! Grym stämning under varvet! Nåja, det blir nästa år istället. :)

Puma sa...

Nannis: gränsen var 1.23, men han landade på någon minut över. Hårt. Men va fn, en deal är en deal. Hehe!! :-)
Hur har du det med löparmotivationen? Tar du både varvet och maran nästa år eller? Nu när du är nära Halmstad kan du springa där på berget. Där är fint. Eller den där prins Bertilstigen...

Anonym sa...

Åh, du hade ju faktiskt skrivit det i texten. Jag läste inte ordentligt!

Min löparmotivation är det bra med, jag springer 4 ggr i veckan, och jag hoppas att genomföra något av loppen nästa år. Nu har vi lång förberedelsetid. :) Hallandsåsen är fantastiskt vacker och vi kommer att bo ca 10 minuter från Sveriges längsta sandstrand (12 km) så det finns inga ursäkter att inte springa... ;)