09 maj 2007

Ons 9 maj (forts.): Spring time!

Jajamen. Jag hann med en snabbjogg mellan näst sista Top Modelavsnittet och den inte så rafflande American Idolhalvtimman. Jag håller schemat - so far so good!

Spring time

Ikväll var en repris av den gågna sommarens vanor. Sköna joggingturer längs Stockholms vattendrag sent, sent på kvällen. Det är något visst med att springa på kvällen, när mörkret lagt sig, luften är klar och allt är stillsamt. Hellre en jogg i ett folktomt Stockholm klockan 23, än bland stressade storstadsmänniskor som ska hem från jobb och annat klockan 18.

Det blev en snabbis. 5-kilometarn runt Tanto, Eriksdalsbadet och Ringvägen. Lagom takt med lugna fartökningar. Men ändå svettades jag som en gris. Det känns som om jag gör det mer nu än förr. Ja svettas alltså. Men det gör mig ingenting. Förutom att jag säkert svettats ut en jäkla massa liter hitills denna vecka. Fast jag dricker nog mer nu än förut, och det gör jag automatiskt. Förut har jag försökt påminna mig om att dricka. Nu går det av bara farten.

God natt Sverige!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter intressant, ska kolla upp, tack så mycket för tipset av boken!
På vilket sätt är den bättre än övriga självhjälpsböcker?

Puma sa...

Bra fråga. På något sätt ger den mig bra kunskap och konkreta tips och råd.

Anonym sa...

idag anmälde jag mig till mitt första lopp. woho :)

Puma sa...

Cizzi:
Yey!!!!