27 maj 2007

Lör 26 maj: Vilse i skogen

Planen var att det skulle bli en tidig morgonjogg före frukost, på Galgberget i Halmstad. Visserligen blev det en jogg före frukost, men klockan 11.

Galgberget

Jag var sjukt trött efter veckan som varit och efter gårdagens långkörning från Stockholm. Därför blev inte träningen så tidigt som planerat. Men vad gör väl det? Vi stack iväg till Galgberget och grabben planerade för tre varv på slingan som är på 2km och jag planerade för två. Men efter att han stuckit iväg så kom jag på att jag ju inte visste hur slingan gick. På Galgberget finns där stigar och pilar till både vänster och höger, och grabben glömde påminna mig om att jag skulle följt elbelysningen högt upp på pålarna... nåja, det blev mellan 3-4km i den underbara bokskogen och runt lite grann på andra stigar och vägar eftersom jag hade noll koll på var jag skulle. Men fint och härligt var det i alla fall...



På kvällen skippade vi alla träningstankar eftersom vi var på bröllop i vackra Falkenberg med tillhörande fest och drack friskt av vin och andra alkoholhaltiga drycker. Jag fick en expresskurs i foxtrot och valsade på men jag antar att sådana lugna danser inte bränner särskilt mycket...

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst, där är många härliga stigar på Galgberget, men jag tror (vet) att slingan med eljus är på 3 km och inte 2 km. Så nu vet du det!