29 maj 2007

Tis 29 maj (forts.): Jobbig yoga

Även jag är mänsklig. För idag tyckte jag att träningen var pest och pina!



Jobbig yoga

Träning är inte alltid skitkul och härlig och underbar och alla andra fantastiska ord jag brukar använda för att beskriva den. Idag var den jäkligt jobbig.

Det var någon vecka sedan jag tränade yoga. Men nog märks det förändringar sedan första gången alltid. I vissa av övningarna når jag lite längre. I alla fall märktes det i början, för då gick det rätt så bra. Men sedan blev det jobbigt. Det var jäkligt varmt (40 grader är ju trots allt 40 grader). Och jag fattar inte hur det kan vara så ansträngande att sträcka på lite ben och armar. Och att man dessutom mår illa på köpet. När vi gjorde några av poserna sa instruktören att vi säkert kunda höra pulsen slå och visst kunde jag det. Snabbt som attan. Och ändå låg vi bara på mattan och lyfte på några ben.

När instruktören sedan sa att vi var inne på de tre sista poserna kunde jag äntligen andas ut och börja njuta. För under de 90 minutrarna som passet varade längtade jag konstat till den kalla lilla handduk vi alltid får när vi vilar på slutet. Det är höjdpunkten på hela passet!

Chict

Top Model-Freja var på passet som vanligt och såg lika söt och snygg ut som alltid. Till och med utan smink. Dessutom har hon alltid snygga yogakläder. Idag svarta hotpants och en svart trekantsbikinitop där snörningen liksom går omlott även på framsidan (fast även en modell som hon har celluliter). Väldigt chict. Annars är folk ganska ochica på passen. Allting funkar liksom. Vissa killar kommer till och med i tangakallingar... (yik!)

Inga kommentarer: