08 augusti 2007

Ons 8 aug: Svettig morgon

Nu jäklar så satt den!

Caroline

Sådär. Där satt äntligen morgonpasset! Dels tack vare att Caroline var instruktör på SATS Hötorget, men också tack vare att jag ändå skulle skjutsa grabben till Centralen klockan sex på morgonen.

Caroline var lika underbart, fantastiskt, jäkla bra som vanligt (älskar musiken!) och som deltagare blir man väldigt glad när instruktören känner igen en. För när hon plockade upp biljetterna nickade hon igenkännande och hälsade mig välkommen tillbaka. Det gav mig lite mer motivation att köra för fullt.

Hur dum får man vara?

Det är svårt att gå upp tidigt på morgnarna. Speciellt för att träna. Men när man väl är uppe och utanför dörren, så känns det så jäkla bra. Och jag ställer mig denna fråga för tusende gången: varför minns man inte den underbara morgonträningskänslan när man ligger i sängen och har svårt att komma upp? Hur dum får man liksom vara?

Klockan är åtta, jag har tränat. Känner mig vaken. Sitter och lyssnar och ler till Adam och Gry på Mix Megapol och har duschat, tvättat håret och ätit två grova mackor med avokado och skinka. Och visst sa jag att klockan bara är åtta?

Världens bästa receptionist

Förresten, världens bästa SATS-receptionist jobbar på SATS Hötorget. Det är en kille och tyvärr vet jag inte vad han heter, men han är alltid lika hjälpsam och trevlig och engagerar sig i lagomt med småprat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipset, då får jag skriva upp Caroline på listan över duktiga kollegor att besöka nångång...

Puma sa...

ms:
ja gör det! hennes dialekt är lika härlig som sanna kallurs... :-)
vilka pass kör du själv?

Anonym sa...

Ja, Carolines pass är toppen :)! Gick på Michels pass också (såg att du tipsat om honom förut) och det va också super!

Annars, har du testat jessica? SOm ofta kör på hötorget? Gör det! Typ bara mssa intervaller på flera minuter och TOKJOBBIGT men kul!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Bra att du övar gumman... nästa vecka kommer jag tillbaka *fnissar*

Anonym sa...

Caroline är en superinstruktör! Men så kommer hon ju från från "Foppaland", dvs Örnsköldsvik ( eller Övik som vi norrlänningar gärna säger)oxå ;-)

Puma sa...

Sofia:
Vet inte om vi menar samma Jessica men jag brukar gå på en viss Jessicas pulspass på Zenit. Ganska kort tjej med rött hår typ? Hon är också bra!

Nilla:
Härligt, njut av sovmorgnarna bäst du kan nu!!

Maria:
Heja Övik!!!! Jag är också från norr om Dalälven från början... fast inte lika mycket norrut som Övik... :-)

Anonym sa...

Jag kör cykel jag med, därför jag alltid är intresserad av att höra vad ni tycker om cykelpassen och kollegorna. Har inte hunnit besöka alla själv än :) Men vill man köra med mig får man pallra sig ut i förorten, jag kör inte inne i stan förutom nåt enstaka vik.

Bodde i ångermanland som barn så det ska bli kul att höra lite Öviks dialekt...