06 augusti 2007

Helgen

Det som började bra avslutades... dåligt.

Helgen

Efter fredagen hade jag bara 14 km kvar till mitt mål. Peanuts, tänkte jag. Problemet var bara att vi skulle till Örebro på lördagen för ett bröllop. Och eftersom jag för en gångs skull var snygg i håret efter ett frissabesök på fredagen så kunde jag ju inte förstöra den slicka looken med en morgonjogg på lördagen. Så på lördagen kammade jag hem 0 i antal joggingkilometer.

Och söndagen? Jaaaa... efter en lång sovmorgon efter en lika lång natt, och sedan ett besök på Taxinge Kakslott (med världens största tårt- kak- och bakelseutbud, ni MÅSTE ta farmor eller mormor med och åka dit!) och sedan ett nästan-dopp (fortfarande lite kallt i vattnet) i Saltis hos föräldrarna och middag, ja då fanns det liksom ingen tid för jogg. För då kvar klockan nästan midnatt. Tänk vad dagarna bara försvinner när man har saker att göra!

Kommande vecka

Denna vecka har jag ett lägre joggingmål. Kör på 30 km. Istället ska jag försöka komma iväg till gymmet mer, och styrketräna.

Men även denna vecka kommer att gå fort som tusan. Redan måndag och på onsdag bär det av till Norrköping eftersom grabben är med i SM - i fyrverkeri. Och till helgen går kanske kosan till Halmstad. Ingen lugn och ro här inte...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Wow! vart ligger det slottet någonstans? bra att du inte sprang tue sent, jag måste börja lägga om mina rundor nu, för det börjar ju bli så mörkt! vid tio igår var jag rädd när jag gick på skogsväg...:S hur var bröllopet?

Puma sa...

Carolina:
Taxinge ligger sex mil från Sthlm utmed E20. Det är ett underbart fantastiskt område med vattnet och omgivningen och allt. Nedanför slottet finns en liten sandstrand och det hela är väldigt idylliskt. Men bäst är ju kakbordet såklart. Europas störsa tydligen. Gå in på www.taxingeslott.se, här finns bilder och recept! :-)

Puma sa...

Just det, bröllopet var fint också. Det blev mycket skålande i vodka eftersom halva brudparet var från Polen! Men vodka är ju en förhållandevis nyttig spritsort, så det var ju tur...

Anonym sa...

Åh, Taxinge älskar jag! Har så många minnen därifrån. :) Bodde i Nykvarn när jag var yngre, så jag spenderade ganska mycket tid på Taxinge. Kommer så väl ihåg när jag var på väg att drunkna där också, haha. Kanske en mindre trevlig upplevelse, men ändå. ;)

Anonym sa...

Vodka förhållandevis nyttigt? Vad jämför du med då? Kanske om du dricker små mängder rent, men dom flesta verkar ju mixa med redbull eller cola nuförtiden och då blir det ju ännu värre.

Tufft med fyrverkeri SM, hoppas du tar några bilder och lägger upp här. Lycka till till grabben då!

Puma sa...

Ebba:
Aj då, simma försiktigt i fortsättningen!!! Men, visst är det fint!

MS:
Ja, rent generellt så säger man att ju vitare och klarare en sprit är - desto "bättre" är den också. Antar att det har med själva sockerhalten i drycken att göra. Enligt denna teori skulle alltså vodka och gin vara bättre än t.ex. whisky.

Vi skålade ju med ren vodka, dvs oblandad. Så det var ju bra. Och allt nyttigt blir ju onyttigt när man blandar det med onyttigheter så det är ju inte vodkans fel att det blir "onyttig" när man blandar den med colan... ;-)

Anonym sa...

Hmmm... enligt denna sida hos systemet

http://www.systembolaget.se/AlkoholHalsa/ Alkoholochsjukdom/alkoholoviktBolaget.htm

är det 9% mer kcal i whiskey än i vodka. Tillräckligt lite för att vara försumbart för mig, om man nu inte ska hälla i sig ett helrör :)